Zagrebački Dom za starije osobe našao se na udaru kritike naše čitateljice, a javila nam se i ravnateljica Doma
Često se mogu pročitati pritužbe na domove za starije osobe diljem zemlje. Neki nisu zadovoljni njegom, obraćanjem pažnje na štićenike doma ili sadržajima koje dom nudi, dok se neki žale na prehranu u domu. Upravo za ovo potonje nam se javila čitateljica, koja želi ostati anonimna, a kojoj se pripadnik obitelji nalazi u Domu za starije Centar u Zagrebu. Iz Doma su vrlo brzo odgovorili i uputili sve korisnike da im se mogu javiti oko eventualnih pritužbi.
Njezine pritužbe tiču se jelovnika i prehrane koja, prema njezinom mišljenju, nije primjerena za starije osobe te nije prilagođena osobama koje imaju neke zdravstvene probleme. Upit o pritužbama smo poslali i Domu za starije Centar, na adresi Klaićeva 10, čija ravnateljica nam je poslala odgovor.
Stanje u Domu prema anonimnoj čitateljici
Čitateljica je navela kako se u Domu ne pridržavaju jelovnika koji piše na njihovoj web stranici, ali i kako je problematična i dijetalna prehrana te da je sva hrana presoljena i da štićenici nekada ostaju gladni. Jednako tako, navodi i kako je juha djelomično ukinuta ili je daju u manjim količinama.
– Tamo već duže vrijeme vlada kaos, a glavni gubitnici su jadni starci koji često ostaju gladni ili moraju jesti splačine da bi preživjeli. Jelovnik doma se uredno objavljuje na njihovoj web stranici i izvješen je u domu, ali ga se slabo pridržavaju. Osobito je problematična dijetalna prehrana o kojoj mnogima ovisi zdravlje. K tome je i sva hrana jako presoljena. Čemu to? Sol se uvijek može dodati kome nedostaje, a ovako hranu korisnici razrjeđuju vodom. Pored svega navedenoga, porcije su značajno smanjene i ljudi ostaju gladni. Je li to dostojno naših starijih sugrađana?, napisala nam je čitateljica.
Dodala je i kako razumije da se ne može uvijek svima udovoljiti s hranom, naročito u tako velikom domu, ali da bi se mogli pripremiti nutritivno bogatiji obroci. Požalila se i na odnos njegovatelja prema štićenicima te navela kako se baš i ne vodi računa o „starcima“.
Odgovor Doma za starije Centar
Ravnateljica Doma, Melanija Paradi, navodi kako su svjesni da se može dogoditi pojedinačno nezadovoljstvo da se nekom od korisnika nešto od hrane učini „preslano“, a drugom opet „neslano“ te da se to odnosi na osobne ukuse. Dodaje i kako se jelovnik kreira prema prehrambeno-gerontološkim normativima za starije osobe u domovima i gerontološkim centrima te ga sastavlja Komisija za sastav jelovnika u Domu, a u sastavu koje je i predstavnica korisnika. Predstavnica korisnika tako daje prijedloge za poboljšanja, ali isto tako prenosi primjedbe i pohvale koje su joj iznijeli korisnici, te to čini vrlo ažurno i redovito.
– Važna je činjenica da se u Domu Centar svakodnevno priprema više od 500 kuhanih obroka – ručkova za smještene korisnike, ali i korisnike koji žive u vlastitom domu, te ističem da smo kao Dom prepoznati i odabrani (2021.g.) za snimanje dokumentarnog filma pod nazivom “Prehrambenogerontološke norme – Dom Centar: primjer hrvatske uspješne prakse”. Navedena činjenica nije zanemariva i dobar je zalog da se pripremi obroka u Domu pristupa s posebnom pažnjom, jer smo svjesni činjenice da je prehrana općenito , ali posebno starijim osobama, vrlo važna životna potreba kao i veliko zadovoljstvo, jer starije osobe starenjem postaju selektivnije u pogledu prehrane, napisala nam je ravnateljica Paradi.
Dodaje i kako se za vrstu jelovnika korisnici sami odlučuju ili u dogovoru s liječnikom i osobljem, što često ovisi o zdravstvenom stanju pojedinog korisnika. Pa tako postoji standardni, dijabetički, kašasti i žučni jelovnik.
– Radi objektivnog informiranja I iznošenja istinitih informacija, nužno je istaknuti da nije točna informacija da su se obroci (porcije) smanjili pa i unatoč poskupljenjima pojedinih prehrambenih artikala i namirnica. Isto tako, naši korisnici upoznati su s činjenicom da se može zatražiti dopuna jela, ako im je premalo i da hrane uvijek ima dovoljno.
O odnosu njegovatelja prema štićenicima Doma kaže kako je primjedbu vrlo teško komentirati jer se ne zna na što se točno odnosi te pozivaju sve nezadovoljne korisnike da im se obrate kako bi zajedno utvrdili o kakvoj je vrsti nezadovoljstva riječ.
– U cilju jasnog, istinitog i objektivnog komuniciranja s našim korisnicima, njihovim obiteljima i svim drugim zainteresiranim građanima, ovim putem potičem sve spomenute osobe da nam se slobodno obrate za razgovor kako bi se utvrdile i otklonile eventualne poteškoće i nezadovoljstvo, rekla je na kraju razgovora ravnateljica.
Imate li iskustava koja želite podijeliti s umirovljeničkim domoima slobodno nam se javite na [email protected].