Reklama u kojoj sin priča da mu je mama s Alzheimerom umrla više puta uznemirila Britance, evo i zašto
Reklama u čijem je središtu sin koji priča o svojoj mami oboljeloj od Alzheimerove bolesti i o tome kako je ona umrla više puta zbog ove bolesti uzdrmala je Britance. Naime, ova reklama se emitirala na televiziji i radiju u ožujku i travnju, a gledatelji i slušatelji su se požalili kako je ona neodgovorna i kažu da im je pokvarila raspoloženje. Ipak, iz Društva za Alzheimerovu bolest su rekli kako problem ne postoji, a cilj je bio pokazati kako postoji podrška i za obitelj oboljelih.
Alzheimerova bolest je vrsta demencije kod koje dolazi do propadanja moždanih stanica i gubitka kognitivne sposobnosti. Kako bi pokazali kako zapravo izgleda ova bolest i kako utječe na obitelj Društvo za Alzheimerovu bolest iz Engleske je napravilo posebnu reklamu koja nije baš po volji britanskih gledatelja.
Od demencije se ne umire jednom
Reklama koja traje manje od dvije minute uznemirila je Britance. Naime, u reklami je u glavnoj ulozi sin koji na sprovodu svoje majke prepričava njezin život s demencijom, točnije Alzheimerovom bolesti. Tako sa suzama u glasu govori da je njegova majka umrla nekoliko puta. Prvi puta je njegova mama umrla u svibnju 2019. godine kada se nije mogla sjetiti kako pripremiti njezin specijalitet pečenje, nakon toga je umrla kada se nije mogla odjenuti u svoju šarenu odjeću, a spomenuo je i kada nije znala njegovo ime, ime svojeg sina. Mama je tako umirala nekoliko puta dok je na kraju i stvarno umrla 10. ožujka 2024. godine.
Ovu je reklamu napravilo Društvo za Alzheimerovu bolest, a na samom kraju reklame se nalazi i njihov dirljiv zaključak kako se od demencije ne umire jednom. S ovom se bolešću umire nekoliko puta. Osoba koja je napisala scenarij za reklamu je i sama izgubila oca zbog ove bolesti i to prije 18 mjeseci, piše news.sky.com.
Reklama je osjetljiva, ali…
Alzheimerova bolest je bolest koja pogađa osobe koje ju imaju, ali i njihove obitelji. Tako su obitelji suočene s nizom problema koji ih prate i utječu na stradavanje u psihičkom, fizičkom, emocionalnom te financijskom i materijalnom smislu. S druge strane, izuzetno je važna podrška obitelji oboljelima, o čemu su nam više u ovom tekstu rekle Mire Dajčić, predsjednica i osnivačica Hrvatske udruge za Alzheimerovu bolest i tajnica Udruge Tajane Dajčić.
Ipak, čini se kako ova reklama nije ‘sjela’ Britancima koji su se žalili i otkrili kako im je uvredljiva, neodgovorna i kako ih uznemirava. Iz Društva kažu kako su svjesni da je reklama osjetljive prirode, ali i kako ne misle da je uznemiravajuća. Cijeli video možete pogledati ispod: