Pao CEZIH: Građani ne mogu po lijekove i na kontrole kod liječnika već dva dana
Zbog pada Centralnog zdravstvenog informatičkog sustava (CEZIH) građani od četvrtka ne mogu preuzeti svoje lijekove, niti obaviti liječničke preglede. Liječnici, s druge strane, ne mogu ispisivati elektronske uputnice i recepte, a jedino je rješenje osloniti se na papirnatu varijantu.
Centralni zdravstveni informatički sustav (CEZIH) ponovno nije u funkciji. Sustav je pao jučer oko podneva, doznaje Index.hr od liječnika. To znači da građani tijekom jučerašnjeg poslijepodneva i današnjeg jutra nisu mogli podići lijekove putem eRecepta. Uz to, liječnici nisu u mogućnosti pisati elektronske uputnice i nalaze, što znači da pacijenti nisu mogli otići na zakazane preglede.
– Trenutno postoji problem u radu CEZIH-a (dohvat eRecepata, eUputnica, dostava eNalaza). Intenzivno radimo na otklanjanju, stoji u obavijesti na stranicama CEZIH-a.
Dio usluga nedostupan do ponedjeljka
U ranijoj obavijesti HZZO je izvijestio da od danas u podne do ponedjeljka, 2. listopada u 10 sati ujutro neće biti usluge eRecepta i sažetka o pacijentu. Uz to, tijekom ponedjeljka se očekuju povremeni prekidi u dostupnosti usluga.
CEZIH je informatički sustav koji povezuje HZZO, zdravstvene institucije (javne i ugovorne privatne), ljekarne i laboratorije. U funkciji je od 2011. godine, a u njemu su pohranjeni zdravstveni podaci pacijenata i informacije nužne za medicinsku obradu na svim razinama zdravstvene zaštite, od liječnika obiteljske medicine, specijalističko-konzilijarnih ordinacija, do bolničkih jedinica za centralno naručivanje.
Nije prvi put
Ovo nije prvi put da sustav CEZIH nije dostupan. U srpnju nije radio čak pet dana. Iz HZZO-a su tad rekli da je do pada sustava došlo zbog neuspješne nadogradnje programa. Dodali su da su samo pojedine ustanove imale problema sa sustavom.
Inače, riječ je o sustavu koji se konstantno nadograđuje i često ima ovakvih problema. Jedino je rješenje, dok se problemi u sustav ne riješe, tražiti od svog obiteljskog liječnika papirnati recept ili uputnicu.
Nadopuna teksta, 29. rujna, 13.40:
– U četvrtak 28. rujna tijekom regularnih aktivnosti na konsolidaciji sustava CEZIH došlo je do problema u radu sustava uslijed čega određeni servisi poput e-uputnice, e-recepta nisu bili u funkciji. Odmah se pristupilo rješavanju problema te ističemo kako su servisi e-uputnice i e-recepti od danas iza 12 sati ponovno u funkciji. U najskorijem roku očekuje se potpuna normalizacija i neometano korištenje svih funkcionalnosti. Ispričavamo zbog poteškoća uzrokovanih ovom situacijom, priopćili su iz HZZO-a.