Novi pokušaj smanjenja lista čekanja: Uvodi se centralna e-mail adresa za nehitne pacijente
Otvara se posebna centralna e-mail adresa za nehitne pacijente kako bi se ostvario prvi termin na dijagnostički pregled, a on ne smije prelaziti nacionalni prosjek čekanja. Ovo se radi kako bi se smanjile liste čekanja, a novim kanalom komunikacije s pacijentima će se osloboditi termini za razne preglede. Sve kreće od ovoga tjedna.
Pokrenuta je inicijativa aktiviranja centralne e-mail adrese [email protected] kojom će se pokušati smanjiti liste čekanja. Osim toga, ovime će se i unaprijediti proces i otkloniti eventualne poteškoće dolaska do prvog termina za dijagnostički pregled.
Testno razdoblje pokazalo dobre rezultate
Liste čekanja su veliki problem u našem zdravstvu koji nikako da se riješi, a stalno se pronalaze novi načini kako smanjiti čekanja na određene preglede. Nedavno se djelomično riješio ovaj problem, zahvaljujući liječnicima i njihovom dopunskom radu, o čemu smo pisali ovdje. Ipak, sada su se iz Ministarstva zdravstva dosjetili novog projekta. Radi se o uvođenju centralne e-mail adrese kao dodatnog kanala komunikacije s pacijentima u ostvarivanju termina dijagnostičkih pregleda.
S obzirom na složenost zdravstvenog sustava, ali i uočene dugogodišnje izazove u području lista čekanja s kojima se susreću i pacijenti i djelatnici zdravstvenog sustava, Ministarstvo zdravstva i Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje u testnom razdoblju kontaktiralo je do 9. siječnja 6.814 pacijenata koji su imali 17.873 narudžbe te ih podsjetili na zakazan termin. Nastavno na spomenute aktivnosti, otkazano je gotovo 8% odnosno 1.387 narudžbi od čega su 852 bile na MR postupke, dok je preko 3% zakazanih narudžbi sadržavalo nepotpune ili netočne kontakt podatke o pacijentu.
Dobit će se i povratni izvještaj
Sve kreće ovoga tjedna, a kako kažu iz Ministarstva zdravstva, e-mail adresa će služiti kao glavna platforma koja će sadržavati sve informacije pacijenata i ostalih dionika u sustavu što će ujedno i omogućiti promptno rješavanje eventualnih ‘uskih grla’ u procesima putem rukovoditelja područnih službi HZZO-a i bolnice na njihovom području. Uz to, dobit će se i povratni izvještaj za svaki pojedini slučaj kako bi se u svakom trenutku imao potpuni pregled nad statusom svih eventualnih zaprimljenih poteškoća pacijenata.
– Ravnatelji bolnica i domova zdravlja, njihovi djelatnici kao i pacijenti jednako su važne karike u lancu realiziranja potrebnih dijagnostičkih pregleda unutar perioda nacionalnog prosjeka. Organizacija bolničkih radilišta, međusobna komunikacija unutar zdravstvenih ustanova kao i bolničke i primarne razine zdravstvenog sustava, ali i odgovornost pacijenata na dolazak na ugovoreni termin ili pravovremeno otkazivanje istog nužni su preduvjeti za očuvanje silaznog trenda lista čekanja. Da zajedno možemo postići navedeni cilj, pokazuju posljednje komunicirane brojke nacionalnog prosjeka na pojedine termine. Stoga se ovim putem zahvaljujem svim ravnateljima i djelatnicima zdravstvenog sustava koji su ostvarili dosadašnje smanjivanje listi čekanja na dijagnostičke preglede za nehitne pacijente, ali i prioritetne koji zahtijevaju žurni termin, rekao je ministar zdravstva Vili Beroš.