[30.6.] Uvedena prva telefonska linija za hitne slučajeve, znate li zašto je broj bio 999?

Josip Mihaljević
30. lipnja 2018.
Vremeplov
A- A+

Na današnji dan 1937. uvedena je prva telefonska linija za hitne slučajeve. Prije uvođenja, nije postojala nikakva posebna linija, tako da su mnogi ljudi u nevolji ostali uskraćeni pomoći. Telefonska industrije je tada već postajala “standardom”,  a zbog nedovoljnog broja operatera neki hitni pozivi su bili propušteni.

stari telefon

Foto: Pixabay

Prije no što su postojale tipke, stariji modeli telefona imali su brojčanike koji su se ručno morali okretati. Tipke su već dobrano zamijenile brojčanike, a sada polako i tipke izumiru jer se sve radi “na touch”, odnosno preko dodira.

Ako bi netko trebao hitnu službu u vremenu prije uvođenja ove posebne linije, morao je okrenuti nulu, sačekati javljanje operatera, a tek onda bi ga operater preusmjerio na odgovarajuću liniju. Hitan poziv se nije mogao razlikovati od običnoga, tako da su propusti bili sastavni dio telefonske usluge.

Nakon uvođenja novog broja 999, operaterima se u centrali upalila crvena lampica i zvučni singal koji su označavali hitnost poziva.

Zašto baš brojka 999? Na fotografiji iznad imamo primjer starog telefona, ali taj telefon sadrži tipku za nulu. Prije, kada nule nije bilo, devetka je bila posljednji broj na brojčaniku. Operateri su znali da se greške često događaju, a kako korisnik slučajno ne bi nazvao hitnu službu, odabrali su tri identična broja koja se nalaze na kraju brojčanika. Da su, recimo, odabrali broj 111, on bi se puno češće aktivirao greškom jer je na samom početku brojčanika.

Broj 999 je bio dobar jer ga se moglo i “napipati” u mraku, ili uslijed požara.

Danas se broj 999 može koristiti za hitne pozive u Ujedinjenom kraljevstvu, dok je u ostatku Europe opće prihvaćena brojka 112, a u SAD-u 911.

___________________________

Pročitajte što se dogodilo jučer [29.6.] na ovom linku.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap