Znate li što je Registar “Ne zovi”? Evo kako se prijaviti i riješiti se poziva telefonskih trgovaca

Josip Mihaljević
11. svibnja 2021.
Novosti
A- A+

Registar “Ne zovi” u Hrvatsku je uveden u siječnju 2017. godine. Ondje su brojevi građana koji ne žele primati pozive trgovaca namijenjene promidžbi ili prodaji. Najčešće ga koriste stariji građani, ali broj korisnika je i dalje malen naspram broja potrošača u državi.

ne zovi

Foto: Unsplash

Registar “Ne zovi” u Hrvatskoj postoji od siječnja 2017. godine i sadrži 56 tisuća telefonskih brojeva potrošača koji ne žele primati pozive trgovaca namijenjene promidžbi ili prodaji, donosi HRT-ov Potrošački kod.

Najviše muče umirovljenike

Bilo da vam prodaju dopunsko zdravstveno osiguranje, zepter posuđe, razne pretplate, dodatke prehrani, usisavače, različite usluge – ako ne želite primati takve pozive, na to imate pravo.

“Česte su pritužbe potrošača po pitanju teleprodaje, poziva od strane trgovaca koji nude promidžbu i prodaju. Potrošači ne moraju prihvatiti sklapanje ugovora putem telefona, ali ako je već do toga došlo i ako su se obratili nama za savjet mi ih uputimo da u periodu od 14 dana imaju pravo na jednostrani raskid ugovora”, kazao je za HRT predsjednik Udruge “Splitski potrošač” Vlado Biljarski.

Pozivi dolaze u bilo koje doba dana, a mnoge su stajali i vremena, živaca i novca. Često su žrtve umirovljenici:

“Nama se svakodnevno javljaju stariji ljudi koji su žrtve, dakle, oni su i potencijalni ciljevi jer znaju da su ti ljudi doma, da su u mirovinama i tako dalje, dakle, oni su stalno nazivani i stalno varani jer se najčešće radi o prijevarama”, kazala je Ana Knežević iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.

Ako ne želite pozive, upišite si broj u Registar “Ne zovi”

Međutim, jednom kad vaš broj upišete u Registar “Ne zovi”, tada imate i dokaz da vas trgovac ne smije nazvati (što ne znači da neće).

“Ako ste upisali broj u Registar onda bilo što da se dogodi vi imate dokaz da trgovac nije smio zvati – vašu majku, oca, djeda, i onda ćete lakše riješiti situaciju”, kazao je Ivo Majerski iz HAKOM-a.

Za prekršitelje su propisane novčane kazne, a za nadzor je zadužen Državni inspektorat.

“Od 1. travnja 2019. kad je osnovan Državni inspektorat, Tržišna inspekcija zaprimila je 107 predstavki potrošača u vezi s mogućim nepravilnostima vezanima za neželjene pozive odnosno poruke u sklopu promidžbe i prodaje putem telefona. Povreda zakonskih odredbi utvrđena je u 23 slučaja”, priopćeno je iz Državnog inspektorata HRT-u.

Ipak, brojka bi možda bila veća da je u Registru više od relativno malenih 56 tisuća brojeva. U prvoj godini upisano je 25 tisuća, a do danas kontinuirano raste. Zanemarive su to brojke u milijunskim iznosima brojeva i potrošača u Hrvatskoj.

“Možda bi trebalo više raditi na toj kampanji ‘Ne zovi’. Mi mlađa generacija znamo kako to eventualno iskomunicirati, možemo se prijaviti u taj Registar, ali čini mi se da zapravo najviše ugrožavaju stariju populaciju koja nema dovoljno informacija. To bi njima, možda, trebalo biti dostupno na televiziji, radiju”, istaknula je pravna savjetnica za zaštitu prava potrošača Dijana Kladar.

Kako se prijaviti u Registar?

U Registar se možete prijaviti osobno, poštom ili elektroničkim putem. Potrošačke udruge otkrivaju da postoji još načina:

“Mi smo predložili na Nacionalnom vijeću za zaštitu potrošača da se pretplatnicima pošalje, u dogovoru s teleoperaterima naravno, uz račun taj obrazac koji se popunjava i kratka uputa što treba učiniti” ističe Knežević.

Predložit će i izmjenu Pravilnika o Registru u vezi s pozivima i porukama političkih stranaka i anketara.

“Ja mislim definitivno da bi i oni eventualno trebali ući u taj registar i biti obuhvaćeni tom kategorijom zabrane zato što smo zapravo primijetili da većina potrošača ima problem upravo s anketarima”, zaključila je Kladar.

Registar “Ne zovi” besplatna je i javna usluga, a brojeve upisuje (ili ispisuje) pojedini operator na zahtjev potrošača u roku od 7 dana od zaprimanja zahtjeva. Zahtjevi se predaju kod odabranog operatora, dakle, kod onog kojem plaćate račune za telefonsku uslugu.

Copy link
Powered by Social Snap