Znate li da su se potrošačke navike građana znatno promijenile zbog inflacije?
Porasle su cijene hrane i pića, određenih proizvoda, raznih ogrjevnih materijala, kao i energenata. Upravo zbog visokih cijena su i građani promijenili svoja ponašanja, razmišljanja, ali i navike. Neki su tako odlučili kupovati samo na akcijama, dok neki više ne kupuju određene proizvode.
Osim na potrošačke navike, inflacija je bitno utjecala i na emocionalno stanje građana, a kao rezultat svih ovih događanja građani su pronašli nove načine kako da troše što manje. Ako ne znate kako biste uštedjeli, savjete možete pronaći u ovom tekstu.
Građani sve više kupuju na akcijama
Prema podacima Državnog zavoda za statistiku rast cijena u sektoru prehrane za mjesec listopad iznosio je 19,7 posto o čemu smo pisali ovdje, a cijene različitih proizvoda samo rastu iz mjeseca u mjesec. Tako će se veliki problem pojaviti i kod kupovine namirnica za blagdanski stol, pri čemu će najskuplja košarica za Božić biti skuplja i za 20 posto u odnosnu na prošlu godinu.
S obzirom na ove podatke istraživanje koje je provela agencija Promocija plus od 2. studenog do 4. studenog pokazuje kako je 41,2 posto građana počelo kupovati na akcijama, dok njih 13,1 posto manje kupuje neprehrambene proizvode. Njih 11,4 posto kupuje samo osnovne prehrambene namirnice, a 2,4 posto kupuje samo ono što im treba. Također, pokazalo se i kako su građani kupovali manje proizvoda koji su naglo povisili svoje cijene.
Poskupljenje je utjecalo i na emocije
Možda zvuči pomalo neobično, ali pokazalo se kako inflacija utječe i na emocionalni život građana pri čemu su poskupljenja emocionalno djelovala na čak 74,3 posto ispitanih, dok samo sedam posto građana poskupljenja ne uznemiravaju. Građani Dalmacije se nalaze na samom vrhu ljestvice osoba na koje je poskupljenje djelovalo na emocionalnoj razini, a na samom dnu se nalazi Zagreb.
65,2 posto ispitanika koji imaju nižu razinu obrazovanja je priznalo kako ih im je poskupljenje izrazito djelovalo na emocionalni život u odnosu na osobe s višim ili visokim obrazovanjem.
Podaci su dobiveni iz dva istraživanja, istraživanje Promocije plus koje je provedeno za RTL na uzorku od 1.300 osoba i GFK istraživanje potrošačkih navika provedneo u 1.500 kućanstava, a čije je podatke na svojim stranicama objavio portal Novac za sutra.