Žestoka svađa sindikalistkinje i državne tajnice oko mirovinske reforme

Josip Mihaljević
11. svibnja 2019.
Novosti
A- A+

Sindikalistkinja Ana Milićević Pezelj i državna tajnica u Ministarstvu rada i mirovinskog sustava Majda Burić žestoko su se sukobile ovog vikenda na N1 televiziji. Naravno, oko reforme mirovinskog sustava i referendumske inicijative ’67 je previše’.

svađa

Foto: Ana Milićević Pezelj i Majda Burić | N1 screenshot

U rubrici ‘Dvoboj’ emisije Točke na tjedan žestoko su se ovoga vikenda sukobile Ana Milićević Pezelj iz SSSH-a i državna tajnica MRMS-a Majda Burić. Video cijele rasprave možete pogledati OVDJE.

Svađa oko reklama

Jedna od glavnih točki prijepora bili su i “spotići” koji građane informiraju o mirovinskoj reformi i upozoravaju kako zahtjevi sindikata znače dug našoj djeci i unucima. Zbog tog posljednjeg dijela, sindikate su spotove nazvali antireferendumskom propagandom, a u tom stavu su im se pridružili i razni ustavni stručnjaci.

Ipak, Majda Burić ponudila je objašnjenje zašto su reklame baš tako formulirane:

“Naša kampanja je prije svega informativna i cilj je da se o mirovinskoj reformi, koja je vrlo kompleksna tematika, ljude informira na točan, istinit, jednostavan i transparentan način. Cilj je te naše informativne kampanje, u ovom slučaju spotića, da kaže što to mirovinska reforma jest, što je donijela i što znače traženja sindikata, koji nisu javno komunicirali građanima Republike Hrvatske što to stvarno znači. Kao Ministarstvo, kada smo donosili šest zakona mirovinske reforme, rekli smo cijeloj javnosti – naša mirovinska reforma se do 2040. godine odnosi na pozitivni fiskalni efekt od plus 6,7 milijardi kuna. Sindikati, s druge strane, nisu rekli da se njihovi zahtjevi do te iste 2040. odnose na negativan fiskalni efekt, odnosno na minus od 45 milijardi kuna. Budući da oni to nisu komunicirali s građanima, naša dužnost je potpuno istinito, činjenično i transparentno reći ljudima što to mirovinska reforma jest, što ona nije – i to da će ovi zahtjevi značiti ili 45 milijardi zaduživanja ili snižavanje mirovina, kako sadašnjih, tako i budućih”, kazala je.

Na pitanje koliko su platili za oglašavanje, kazala je kako će s tom cifrom izaći nakon 4. i 5. mjeseca, kada kampanja završi.

Ana Milićević Pezelj otkrila je kako je Ministarstvo rada na kampanju prošle godine potrošilo oko 1,7 milijuna kuna bez PDV-a, i to za reklame koje su se emitirale na tri nacionalne TV kuće i još desetak lokalnih.

Pezelj: Reklama nije informativna jer ni predsjednik Sabora nije ništa naučio

Predsjednik Sabora Gordan Jandroković nedavno je komentirao referendumsku inicijativu, ali i problematičnost spornih reklama i tom se prigodom poprilično nespretno izrazio, citirajući krive podatke oko toga kada će dugogodišnji osiguranik morati u mirovinu.

Njegova izjava poslužila je Milićević Pezelj da pokaže kako spotići iz ministarstva nisu čak ni toliko “informativni” koliko bi oni voljeli da jesu:

“Koliko je efikasna, odnosno informativna, ta kampanja, pokazuje predsjednik Sabora koji je rekao da je iz te kampanje naučio da radnici koji skupe 41 godinu staža neće raditi do 67, nego do 65 godina, što nije točno. Dakle, pitanje je što je prosječan građanin ove zemlje uspio naučiti iz te kampanje. Drugi problem iz kampanje te jeseni je bio što ni jedna lipa nije potrošena da se osiguranike koji zbog te reforme krajem godine gube određena prava – konkretno, riječ je o dugogodišnjim osiguranicima koji od početka 2019. nemaju pravo na stimulaciju za duži ostanak u svijetu rada, koji je tada iznosio 0,15 po svakom mjesecu ostanka na radu. Prema tome, ako idete informirati građane, onda informirate dobitnike i gubitnike”, kazala je Milićević Pezelj.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap