Zagrebački umirovljenik šokiran stanjem u Gradskim grobljima: Mjesecima se nateže s pravnicima koji to nisu?
Zagrebački umirovljenik Mladen Matečić već sedam mjeseci pokušava otkriti gdje se nalazi grob kojeg je naslijedio. Iako je poslao broj groba i geodetske snimke u Gradska groblja, jedini djelatnik kojeg je zatekao u zgradi proglasio se nenadležnim za njegov slučaj. Na ruku Matečiću ne ide ni to što su sve pravne službe tvrtki unutar Holdinga spojene u jednu.
Gradonačelnik Zagreba, Tomislav Tomašević još je na Gerontološkom tulumu povodom Međunarodnog dana starijih osoba, 1. listopada, istaknuo da 20 posto populacije u metropoli čine osobe starije od 65 godina. U međuvremenu je pokrenuo novi sustav odvoza otpada, u kojem se, kako pokazuje naš video, nisu baš svi snašli, ali i racionalizaciju unutar Zagrebačkog holdinga, koja je dovela i do smanjenja broja osoblja koje je građanima na usluzi.
Najviše se to osjeti u radu podružnice Gradska groblja, ako je suditi po riječima umirovljenika Mladena Matečića koji nam se obratio nezadovoljan njihovim radom. Naime, nakon što je posjetio podružnicu zbog toga jer već sedam mjeseci ne može doznati točan položaj grobnog mjesta kojeg je naslijedio, ostao je razočaran uslugom i načinom ophođenja djelatnika.
– U čekaonici pravne službe gužva, čeka desetak umirovljenika na prostoru od oko 20 metara kvadratnih. Od tri ureda pravne službe radi samo jedan ured i jedan pravnik. Taj pravnik koji sam radi neljubazno i nervozno se obraća umirovljenicima, vjerojatno zbog puno posla i potrebe dodatnih pojašnjenja, koji ponekad teže shvaćaju pravne upute. Ja sam praktički na silu, nadglasavanjem tražio i inzistirao na osnovnim informacijama, čekati ili ne – za sve u čekaonici, objasnio je Matečić neugodnu situaciju koju je doživio krajem studenog.
Šokantni odgovori službenika
Još ga je više šokirao odgovor pravnika Gradskih groblja na njegovo pitanje zašto od tri ureda radi samo jedan. Tvrdi da mu je pravnik rekao kako je uz njega radilo još četvero kolega te da je dvoje na bolovanju, a dvoje je dobilo otkaz i da, unatoč toj situaciji, nije organizirana nikakva ispomoć. Procedura je takva da nakon nekoliko sati čekanja, umirovljenike pravnik šalje po potvrdu o vlasništvu grobnog mjesta u drugu prostoriju.
– Sama potvrda o vlasništvu grobnog mjesta izdaje se na nevjerojatan način. Prvo morate pravniku objasniti zašto potvrdu trebate, zatim vas on pošalje van iz zgrade u drugi ulaz na blagajnu kako bi platili 45 kuna njihovih troškova. U međuvremenu je neki sretnik došao na red i vi ste opet prisiljeni čekati preuzimanje potvrde temeljem izdanog računa. Ako netko, tko je u kancelariji ima možda zamršeniji slučaj, svoju plaćenu potvrdu čekat ćete sat vremena dok stranka ne izađe iz ureda, jer ne daj Bože da u uredu budu istovremeno dvije stranke, pojašnjava Matečić.
Dodaje kako u samoj zgradi nema nikakvih pisanih uputa za umirovljenike koji možda teže shvaćaju što im pravnik želi reći ili se možda ne služe internetom pa ne mogu obaviti što im treba online. Svoju potvrdu nije dočekao, jer se nakon dva i pol sata preostali pravnik proglasio nenadležnim za njegov slučaj.
Naime, on je tehničkoj službi još prije sedam mjeseci poslao upit o položaju grobnog mjesta kojeg je naslijedio. U mailu im je poslao i geodetsku snimku te broj grobnog mjesta, uz vlasnički list, no oni mu tvrde kako to nije njegovo grobno mjesto. Pokušao se žaliti pravniku, no on se, već smo rekli, proglasio nenadležnim.
Centralizirani poslovi
Kako bismo riješili ovu zavrzlamu koja muči sve one koji moraju pokopati svoje bližnje i one koji su naslijedili grobove na Mirogoju, obratili smo se Zagrebačkom holdingu. Iz te megatvrtke poručuju kako je provedeno restrukturiranje, odnosno centralizacija korporativnih servisa. Na taj je način u svibnju ove godine ukinuta i pravna služba Gradskih groblja. Umjesto nje, formiran je Sektor za pravne poslove, u kojemu pravnici obavljaju pravne poslove za sve podružnice, što uključuje i Gradska groblja.
– Smanjivanje broja administrativnih radnika u provedenom postupku zbrinjavanja kolektivnog viška radnika nije utjecalo na organizaciju i obavljanje pravnih poslova, poručuju iz Holdinga.
Osvrnuli su se i na gužve koje se stvaraju unutar zgrade Gradskih groblja zbog odlaska na blagajnu. Kažu da se time ne gubi red, jer se strankama ne izdaje naog za plaćanje, ako nisu dostavile svu potrebnu dokumentaciju. Najavljuju i uvođenje elektroničkog potpisa, čime će izdavanje potvrda biti moguće na jednom šalteru. Uz to, dodaju da se podaci o grobnim mjestima utvrđuju putem očevidnika koji nije javno dostupan.
– Djelatnici Uprave groblja daju informacije temeljem naše službene evidencije odnosno podataka u grobnom očevidniku koji nije dostupan putem interneta. Podaci dostupni putem internetske tražilice ne smatraju se službenom evidencijom, zaključuju iz Holdinga.
“Porođajne” muke novog sustava unutar Zagrebačkog holdinga tako se nastavljaju prelamati preko leđa građana, naročito onih koji nisu sasvim upoznati s novotarijama u metropoli.