Vraća se omiljeni automobil mnogih u Jugoslaviji: Novi Yugo bit će predstavljen već ove godine
Nekadašnji nacionalni automobil bivše Jugoslavije, poznati Yugo tvrtke Zastava vraća se kao potpuno novi, a prve skice su već izašle. Predstavljanje dizajnerskog modela očekuje se ove godine, dok bi konačni prototip trebao biti prikazan 2027. na Expo izložbi u Beogradu. Osim razvoja automobila, voditelj Aleksandar Bjelić planira i automobilsku utrku izdržljivosti novog auta.

Novi Yugo | Foto: Snimak zaslona
Zastavin Yugo, nekadašnji nacionalni automobil bivše Jugoslavije i ponos tadašnje jugoslavenske autoindustrije vraća se u potpuno novom izdanju. Novi Yugo bit će mali, pristupačan automobil, dostupan isključivo u izvedbi s dvoja vrata. Iako je u budućnosti planirana električna izvedba, novi će Yugo u početku biti lansiran s klasičnim motorom s unutarnjim izgaranjem. Ova odluka je donesena iz praktičnih razloga, niža cijena i veći užitak u vožnji.
Predstavljanje dizajnerskog modela očekuje se ove godine, dok bi konačni prototip trebao biti prikazan 2027. na Expo izložbi u Beogradu. Voditelj projekta je prof. dr. Aleksandar Bjelić, poznat po svom radu u njemačkoj automobilskoj i opskrbnoj industriji. Osigurao je prava na međunarodni zaštitni znak marke, a dizajn novog Yuga potpisuje srpski dizajner Darko Marčeta. Njegovi prvi nacrti uspješno su prenijeli proporcije i prepoznatljiv duh izvornog modela.
Yugo danas uživa kultni status, a prvi put se na cestama pojavio prije gotovo 45 godina. Baziran je na prilagođenoj tehnologiji Fiata 127. Osim razvoja automobila, Bjelić planira i automobilsku utrku izdržljivosti. Auto bi sljedeće godine trebao krenuti iz tvornice u Kragujevcu, preko Afrike, sve do Kilimanjara. Ova avantura moderna je verzija ekspedicije iz 1975. godine, kada je Zastava 101 uspješno prešla istu rutu, piše N1. Nedavno smo ovdje pisali o popularnom Stojadinu.
Yugo je stigao i do američkog tržišta, a tamo je izazvao veliko zanimanje kada se pojavio u prodaji, po cijeni od samo 3.990 dolara. No, zbog loše kvalitete i nepouzdanosti ubrzo je postao sinonim za neuspjeh. Njegova proizvodnja trajala je punih 28 godina, do 2008. godine. Postao je ikona pop kulture, posebice u Sjedinjenim Državama, gdje je o njemu napisano nekoliko knjiga.
Učlanite se u mirovina.hr Viber grupu i budite u toku sa svim najbitnijim vijestima za umirovljenike. Pridružiti se možete klikom na link.