Vozači tramvaja bliže se mirovini, ZET traži sto novih radnika: Obuku moraju platiti sami
Javni poziv kojim se traže novi vozači tramvaja ovih je dana uputio zagrebački ZET. Prosječna dob postojećih vozača je veća od 55 godina, a velik broj radnika već ispunjava uvjete za mirovinu. Novi zaposlenici moraju sami platiti obuku za vozače tramvaja koja košta oko 2.700 eura. U ZET-u rade i umirovljenici na četiri sata, a postojeće radnike pred mirovinu također nastoje što dulje zadržati.
Zagrebački ZET hitno traži stotinu novih radnika, navodi se u ovih dana objavljenom javnom pozivu. Ipak, vozači tramvaja sami moraju platiti obuku koja košta oko 2.700 eura. Novi zaposlenici im trebaju, jer su oni postojeći prosječno stari više od 55 godina te će mnogi vrlo brzo ispuniti uvjete za mirovinu. Podsjetimo, osobe koje imaju 60 godina života i 41 godinu staža mogu u starosnu mirovinu za dugogodišnje osiguranike, a kolike su njihove mirovine možete pročitati ovdje. Također, dio vozača već je blizu prijevremene ili starosne mirovine.
Velik broj radnika ispunjava uvjete za mirovinu
– Trenutačno imamo zaposleno 657 vozača tramvaja, no s obzirom na prosječnu starosnu dob vozača tramvaja koji su stariji od 55 godina, veliki broj radnika ispunjava uvjete za mirovinu sukladno odredbama Zakona o radu, kao i pravo na starosnu mirovinu za dugogodišnjeg osiguranika. Uzimajući u obzir dinamiku odlazaka vozača tramvaja u mirovinu tijekom narednog razdoblja, kao i činjenicu da osposobljavanje kandidata za vozače tramvaja zbog potrebe stjecanja zanimanja ‘vozač tramvaja’ i ishođenja vozačke dozvole H kategorije traje šest do osam mjeseci, broj kandidata iskazan u objavljenom javnom pozivu nužan je kako bi se osigurala kvalitetna usluga prijevoza putnika u tramvajskom prijevozu u sljedećim godinama, pojasnili su za Vecernji.hr iz ZET-a.
Kandidati prvo prolaze obuku od šest do osam mjeseci, a nakon što je uspješno završe, dalje se regulira radni odnos. Kandidati trebaju imati položenu B kategoriju i završenu srednju školu, a prijave su do 21. listopada. Osposobljavanje za vozača kandidati moraju platiti sami.
Nedavno pozvali da se na posao vrate fit penzioneri
ZET već neko vrijeme muku muči s odljevom radne snage, prvenstveno zbog odlazaka u mirovinu, ali i otkaza koje su dali vozači. U nedostatku vozača, ZET poseže i za umirovljenicima. Tako su proljetos raspisali interni poziv kojim traže svoje vozače koji će uskoro otići u mirovinu da ostanu raditi. Osim toga, na svojim službenim stranicama su još u svibnju objavili i oglas za umirovljenike na pola radnog vremena. Fit penzionere koji su im dostupni nedavno su pozvali da dođu odraditi četiri sata dnevno, rekao je predsjednik Uprave ZET-a Marko Bogdanović, o čemu smo pisali ovdje.
Rad u mirovini sve je popularniji, jednim dijelom zbog nedostatka radnika, a drugim zbog malih mirovina. Na četiri sata trenutno je zaposleno više od 32.600 umirovljenika. Najviše ih radi u trgovini, njih oko 5.500. Po 4.100 ih je zaposleno u prerađivačkoj industriji i stručnim, znanstvenim i tehničkim djelatnostima. Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti okupljaju oko 3.600 umirovljenih radnika, a građevina njih oko 3.330. Prijevoz i skladištenje, gdje su i vozači tramvaja i autobusa, okuplja 2.750 zaposlenih umirovljenika.