Vlaku iz Zagreba do Zadra prije 50 godine trebalo je oko 6 sati, danas te linije više nema
Tehnički muzej Nikola Tesla prisjetio se prigodnom objavom Kornat-ekspresa, koji je prije 50 godina polazio iz Zagreba u 6:28, a stizao u Zadar tik prije 13 sati. Godine 2016., putovanje vlakom iz Zagreba do Zadra trajalo je gotovo 12 sati.
Kornat-ekspres krenuo je iz Zagreba prema Zadru 22. lipnja 1968. godine. Putovanje je trajalo nešto manje od 6 i pol sati, a na toj je relaciji putnike vozio prvi europski aluminijski vlak izrađen u zagrebačkoj tvornici Janko Gredelj.
Prema objavi Tehničkog muzeja Nikola Tesla na Facebooku, u vlaku su, naime, postojala samo mjesta prvog razreda (zasebne fotelje), njih 192, a u četverodjelnoj kompoziciji bio je i buffet te domaćica koja je brinula o putnicima.
Vlak je bio ozvučen pa su putnici tijekom vožnje mogli slušati glazbu, vijesti i korisne informacije o mjestima kroz koje je vlak prolazio. Inače, Kornat-ekspres polazio je iz Zagreba u 6:28 i stizao u Zadar u 12:59. Iz Zadra bi se vraćao u 16:28 i u Zagrebu bi bio u 23:10.
“Danas smo nažalost svjedoci sve većem zapuštanju željezničkog prijevoza u Hrvatskoj. Željeznica se suočava s nerentabilnošću, nekonkurentnošću i sa sve manje putnika. Slična situacija bila je i u periodu između 1965 i 1968. kada je broj putnika pao sa 71,4 na 58,7 milijuna”, napisali su iz Tehničkog muzeja.
Podsjetili su da je tim povodom ŽTP Zagreb 1968. krenuo s kampanjom pod nazivom “Putujte udobno željeznicom”. Osim Kornat-ekspresa, postojao je i Kvarner-ekspres koji je povezivao Zagreb i Rijeku te Marjan-ekspres koji je išao iz Zagreba za Split.
Dakle, Kornat-ekspres stizao je iz Zagreba do Zadra prije 50 godina za nešto više od šest sati, dok je toj liniji do Zadra 2016. godine trebalo duplo više. Marjan-eskspres stizao je do svog odredišta za tri i pol sata, dok danas iz Zagreba do Rijeke treba gotovo pet sati.