Vlada kupila reklamu protiv referenduma: “Narodnim novcima plaćaju reklame protiv svog naroda”
Možda ste proteklih dana na televiziji primijetili propagandnu promidžbu koju je financirala Vlada RH. Naizgled informativna reklama u posljednjih nekoliko sekundi direktno ulazi u sukob sa sindikatima i njihovom građanskom inicijativom ’67 je previše’, što je naljutilo njihove pristaše i druge zainteresirane građane.
Gledatelji javnih i komercijalnih televizija ovih su dana imali priliku pogledati njihovim novcima plaćen promidžbeni spot iza kojeg stoji Vlada RH.
Glavna tema je uspješnost mirovinske reforme, a u posljednjoj se rečenici tvrdi kako će zahtjevi građanske inicijative ’67 je previše’ našu djecu i unuke zadužiti za 45 milijardi kuna.
U 20 sekundi nabrojali sve uspjehe mirovinske reforme
Sve se to odvija u jeku dvotjednog prikupljanja potpisa za raspisivanje referenduma o manjoj penalizaciji prijevremenih mirovina i o zaustavljanju dobne granice za ostvarivanje prava na mirovinu na 65 godina.
Transkript reklame, koja nije objavljena na službenom YouTube kanalu Ministarstva rada i mirovinskog sustava, prenosimo u cijelosti:
“Sadašnjim i budućim umirovljenicima želimo poručiti:
Osigurali smo dugoročnu održivost mirovinskog sustava i nismo zadužili našu djecu.
Duži rad znači veće mirovine, a do 67. će raditi samo oni koji nemaju 41 godinu staža! Povećali smo mirovine za 7,54 posto, omogućili smo pravo izbora povoljnije mirovine, umirovljenici mogu raditi uz mirovinu, jačamo II. stup, za svako dijete majkama mirovina veća 2 posto, najniže mirovine dodatno ćemo povećati za 3,13 posto.
Zahtjevi sindikata znače manje mirovine i 45 milijardi kuna duga našoj djeci i unucima!”, recitira muški glas u reklami s popratnim animacijama.
Reakcije: “Narodnim novcem plaćaju reklame protiv naroda”
Za očekivati je bilo da će sindikati i njihovi simpatizeri burno reagirati na prozivke iz vrha države. Tako je prije nekoliko dana na njihovoj stranici osvanula ova poruka:
S velikom sigurnošću se može reći kako i drugima reklama nije baš najbolje sjela:
U prošlosti odbili reći koliko reklama košta
Prije šest mjeseci, u jeku ozbiljnih kritika mirovinske reforme, Ministarstvo se novcima građana počastilo još jednim propagandnim uratkom.
Tada je to bila priča o Ani i Mariji na kojoj su ilustrirali potrebnost mirovinske reforme.
Iako smo im još tada poslali upit koliko su platili za tu reklamu, iznos do danas nije poznat javnosti. Sve što smo dobili jest šturo priopćenje iz Ministarstva u kojem su kazali kako je reklama nastala “u cilju točnog informiranja javnost i o cjelovitoj reformi mirovinskog sustava” i kako su potaknuti “netočnim informacijama koje su se pojavile u javnom prostoru o ciljevima i sadržaju mirovinske reforme”.
Otkrili su kako je tada kreativni sadržaj spota i web stranice osmislio tim Ministarstva rada i mirovinskog sustava te da za kreativni sadržaj i zakup nije angažirana promotivna ili marketinška agencija.
Ipak, točan iznos reklame nikada nismo doznali.