Više od 60 posto umirovljenika preživljava kupujući hranu na akciji

Jasmina Grgurić Zanze
18. kolovoza 2021.
Novosti
A- A+

Nema ništa loše u kupovini sniženih proizvoda, no što kada smo zbog malene mirovine prisiljeni gotovo isključivo hranu kupovati na taj način? S obzirom na nedavna, ali i nadolazeća poskupljenja, sudbina je to većine umirovljenika koji sada prate akcije i obilaze trgovačke centre u nadi sa će uštedjeti koju kunu na ulju, brašnu, šećeru, kruhu…

Foto: Rawpixel

Poskupljenje osnovnih prehrambenih namirnica poput ulja, šećera, brašna i kruha zadalo je dodatan udarac umirovljenicima koji se ni ranije nisu mogli baš jednostavno progurati kroz mjesec. Nije ni čudo, jer ih većina prima mirovine ispod prosječnih 2.582 kune. Mali rast koji će se dogoditi rujanskim usklađivanjem slaba je utjeha, jer se na jesen očekuju nova poskupljenja prehrambenih proizvoda.

zdravko marić
Marić ranije najavio niži PDV na hranu: S obzirom na pandemiju, to još nije na stolu

Gospodarska kriza izazvana pandemijom, klimatske promjene, suša, tuča te poremećaji na tržištu nastali slijedom navedenog doveli su već sada da porasta cijena sirovina, a u konačnici i pojedinih artikala na policama trgovina i do 30 posto kada je riječ o ulju. Najviše zabrinjava rast cijena žitarica pa je za očekivati da ćemo suncekretovo ulje uskoro plaćati još i skuplje. Od jeseni, upozoravaju stručnjaci, čekaju nas nova poskupljenja, među kojima ćemo skuplje plaćati i kruh, meso, kavu, kekse…

Umirovljenici, umjetnici preživljavanja, snalaze se svakako, no od malene mirovine gotovo je nemoguće pokriti sve troškove režija, lijekova i kvalitetne prehrane. Osnovnu hranu su stoga prisiljeni kupovati samo na akcijama i sniženjima.

Prema rezultatima ankete na našem portalu, u kojoj je dosad sudjelovalo oko 500 čitatelja, takav način kupovine prakticira njih oko 63 posto. S poskupljenjima se još nekako nosi njih 25 posto, ali strahuju što će biti s cijenama najesen. Da kupuju samo u trgovačkim centrima, jer su im malene trgovine preskupe, kaže njih oko 8 posto. Samo manje od tri posto ih tvrdi da kupuju jednako kao ranije te da ne osjete veliku razliku u cijenama.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap