Važna obavijest za korisnike njemačkih mirovina o potvrdama i čekovima
Njemačko mirovinsko osiguranje obavještava korisnike mirovine iz njemačkog osiguranja koji imaju boravište u inozemstvu o poduzetim mjerama i prilagodbama svojih poslovnih procesa uslijed izvanrednih okolnosti uzrokovanih koronavirusom. To se prvenstveno odnosi na pojednostavljeni postupak izdavanja potvrda o životu, ali i problema u isporuci čekova.
Njemačko mirovinsko osiguranje za sve korisnike mirovine u inozemstvu uvodi pojednostavljenu proceduru u vezi s potvrdama o životu za 2020. godinu. Tako zbog trenutne pandemije neće biti potrebno pribaviti ovjeru od nadležnih tijela u zemlji boravišta.
Pojednostavljena procedura, ali i kašnjenje pošte
“DRV će korisnike mirovina izravno obavijestiti putem dopisa o pojednostavljenoj proceduri, a i na web stranicama Njemačke pošte (Deutsche Post AG/ Renten Service) i Njemačkog mirovinskog osiguranja (Deutsche Rentenversicherung) također će biti navedene relevantne informacije o pojednostavljenom postupku, u slučajevima da dostava (potvrde o životu) korisnicima mirovina nije moguća” – obavijestio je Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje.
Na zahtjev Deutsche Post AG, Renten Service, Njemačko mirovinsko osiguranje obavijestio je da može doći do kašnjenja u isporuci pošte zbog trenutne krizne situacije uzrokovane koronavirusom.
“S obzirom na to da umirovljenici primaju svoje njemačke mirovine i putem čekova, može se očekivati kašnjenje u međunarodnom poštanskom prometu te eventualno i u isporuci lokalnih pošiljki. Kao rezultat toga, korisnici mirovine možda neće dobiti svoje čekove ili će ih primiti naknadno” – kažu iz HZMO-a.
Prelazak s čekova na plaćanje putem računa
Zbog tih okolnosti predlaže se uzimanje u obzir mogućnosti prelaska sa čekovnog plaćanja na plaćanje putem računa. Više informacija o izjavi o plaćanju umirovljenici mogu pronaći na web stranici Renten Service-a na kojoj se nalazi i Izjava o isplati na hrvatskom jeziku, a može se pronaći na LINKU 1 i LINKU 2.
S obzirom na trenutnu situaciju u kojoj ljudi trebaju ograničiti društvene kontakte što je više moguće, odnosno zbog mogućih ograničenja u poslovanju banaka s klijentima, primjenjuju se sljedeće mjere ako banka ne potvrdi autorizaciju plaćanja ili umirovljenik trenutno nije u mogućnosti doći u svoju banku odnosno financijsku instituciju.
“Umjesto potvrde banke dovoljan je izvod s računa (ne stariji od 30 dana) iz kojeg su vidljivi detalji o bankovnom računu korisnika mirovine. Ovlaštenje za plaćanje i eventualno izvod s računa s podacima o bankovnom računu korisnika može se poslati poštom, faksom i e-poštom na Deutsche Post AG, Renten Service” – obavijestili su iz HZMO-a.
Poštanska adresa, broj faksa i e-mail adresa su Deutsche Post AG, Niederlassung Renten Service, 13496 Berlin, Germany, e-mail: [email protected], telefon: +49 221 5692-777 i fax: +49 221 5692-778.