Uskoro se možete provozati starinskim tramvajem: Evo kako izgleda

Ivana Moslavac
16. studenoga 2024.
Novosti
A- A+

U nedjelju će Zagrebom voziti zamjenski muzejski tramvaj TMK 101, poručili su na stranici zagrebačkog Tehničkog muzeja. Prvi prototip ovog tramvaja proizvoden je u ZET-u 1951., a kasnije je proizvodnja prebačena u tvornicu Đuro Đaković u Slavonskom Brodu. Ovaj tip tramvaja osim Zagrebom, vozio je Osijekom i Beogradom.

Tramvaj TKM 101

Tramvaj TKM 101 na ulicama Zagreba | Foto: Screenshot/Tehnički muzej Nikola Tesla

Tramvaj TKM 101 tip je tramvaja koji je nekoć vozio Zagrebom. Ako vas zanima kako je izgledao i po čemu je bio poseban, ovaj vikend moći ćete se provozati njegovim zamjenskim muzejskim primjerkom. Tramvaj je proizveden u ZET-u, a kasnije je proizvodnju preuzela tvornica Đuro Đaković iz Slavonskog Broda.

Prvi prototip proizveo je ZET

– Vozila su bila u uporabi u Zagrebu, Osijeku i Beogradu. Prvi prototip ovog tramvaja proizveden je 1951. u ZET-ovim radionicama, a isto tako još dva prototipa u sljedećih nekoliko godina. Serijska proizvodnja u tvornici Đuro Đaković odvijala se između 1957. i 1965. godine, objasnili su na Facebook stranici Tehničkog muzeja Nikola Tesla.

Istaknuli su kako je u Zagrebu korišten ukupno 71 primjerak takvog tramvaja. Od toga je tri prototipa proizveo ZET, 60 vozila Đuro Đaković, a 8 vozila proizvedenih u Đuri Đakoviću bila su naknadno nabavljena iz Osijeka.

Na ulicama i starinski tramvaj broj 11

stari tramvaj
Zagrebom se svake nedjelje možete voziti starim tramvajem, potpuno besplatno

Inače, Zagrepčani su mogli isprobati i vožnju u starinskom tramvaju broj 11, tipa M-24., o čemu smo pisali ovdje. Starinski tramvaj broj 11, tipa M-24, vozio je prije 98 godina, a obnovljen je prije tridesetak godina te je 2022. bio ponovno pušten u promet po ograničenom broju vožnji.

Motorna kola broj 11, tipa M-24, prije su imala dvije pogonske osovine. Upravljalo se i kočilo okretnom ručicom, a tramvaj je imao tri vrste kočnica: električnu, šinsku i ručnu. Najveća brzina bila mu je 40 km/h, a u tramvaju je bilo 12 sjedala i dodatnih 68 stajaćih mjesta. Prikolica broj 559, tip Pagoda, imala je devet sjedećih i 82 stajaća mjesta, objasnili su iz Tehničkog muzeja Nikola Tesla.

Podsjetimo, u Zagrebu je prije nekoliko dana pokrenuta realizacija izgradnje tramvajske pruge na Heinzelovoj ulici od Ulice kralja Zvonimira do okretišta na Savišću, o čemu smo pisali ovdje. To nije jedini novi projekt produljenja tramvajske pruge jer su radovi na Sarajevskoj cesti započeli još prije desetak dana, a uskoro će na zagrebačke ulice biti pušteni i novi tramvaji.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap