Umirovljenik iz Zagreba se žalio kako računi za odvoz otpada nisu po zakonu, a Čistoća je priznala krivnju
Umirovljenik Ivan Majcan dobio je račun za odvoz otpada i shvatio je kako račun nije po Zakonu o gospodarenju otpadom jer na računu nije navedena evidencija volumena, odnosno broj vrećica koje su korištene, a nije naveden ni broj pražnjenja spremnika. Odmah se žalio Povjerenstvu za reklamacije Zagrebačkog holdinga, a na njegovo veliko iznenađenje, Povjerenstvo je priznalo svoju pogrešku.
Prema Zakonu o gospodarenju otpadom piše kako je kriterij obračuna količine otpada iz članka 66. Zakona masa predanog miješanog komunalnog otpada u obračunskom razdoblju izražena u kilogramima ili volumen spremnika miješanog komunalnog otpada izražen u litrama i broj pražnjenja spremnika u obračunskom razdoblju. Na računu umirovljenika to nije bilo istaknuto. Od Čistoće je dobio odgovor ‘Vaša reklamacija je opravdana’.
Umirovljenik je bio šokiran odlukom
Da stvar bude bolja, Ivan Majcan je otac bivšeg zaposlenika Čistoće Trpimira Majcana, koji je također iznio svoje mišljenje.
– Žalili smo se na račun, a Povjerenstvo je odlučilo u našu korist. Kada sam dobio odluku, i mene je šokiralo da je Holding sam sebi priznao da novi model odvoza nije u skladu sa zakonom. Na računu mora biti evidencija pražnjenja i volumen, što je nemoguće dostaviti jer sustav odvoza loše funkcionira već nekoliko mjeseci, objasnio je bivši zaposlenik Čistoće Trpimir Majcan za Večernji list i dodao je kako istu stvar mogu napraviti i drugi građani.
Slučaj su komentirali i iz udruge Ekologija grada
Josip Pavlović, predsjednik Iz udruge Ekologija grada napominje kako su upozoravali da će se ovo dogoditi.
– Zakon vrlo jasno kaže da je davatelj usluge dužan korisniku predati spremnik, odnosno kantu, kontejner ili vrećicu s evidencijskim brojem kojim ga se može povezati s korisnikom usluge. Davatelj je po zakonu dužan voditi evidenciju i predati je korisniku na zahtjev. Spremnika više nema, vrećice nisu spremnici jer nemaju evidencijski broj pa Čistoća ne može voditi evidenciju i time nema zakonsku osnovu za izdavanje računa, što ovaj slučaj jasno pokazuje, objasnio je Pavlović.
Postoji još jedan slučaj kada se umirovljenik žalio na usluge odvoza otpada. Tako se umirovljenik Božo tri mjeseca žalio Čistoći na kantu za biootpad, a na kraju je i ostao bez kante, o čemu smo pisali ovdje.