Umirovljenica prevarila prevaranta jednom rečenicom: Druga je ipak ostala bez novca
Jedna je umirovljenica iz Pule jednostavnim odgovorom u telefonskom razgovoru spriječila prevaranta da joj na prijevaru uzme novac s računa. No, umirovljenici iz Kaštela lažna je medicinska sestra ukrala 250 eura, zbog čega policija ponovno upozorava da je moguće spriječiti prijevare i krađe.
Često pišemo kako su starije osobe žrtve prijevara i krađa. Policijska statistika za 2022. godinu kazuje nam da je 679 osoba starijih od 60 godina bilo žrtvama prijevare, njih 2.159 bilo je žrtvama krađe, a 1.940 teške krađe.
Da se takva nedjela mogu spriječiti dokazuje primjer 83-godišnjakinje iz Pule. Nju je početkom ovog tjedna nazvao nepoznati muškarac koji joj se predstavio kao policajac. Rekao joj je da istražuje krađu novca s njenog tekućeg računa. No, umirovljenici je sve bilo sumnjivo pa mu je rekla da će o svemu obavijestiti svoju kćer. Nakon toga je muškarac prekinuo razgovor. Policijska uprava istarska provodi istragu kako bi pokušala pronaći svog “kolegu”.
Drugi pokušaj uspio
Ipak, te sreće nije bila umirovljenica iz Kaštela kojoj je na vrata pokucala žena koja joj se predstavila kao medicinska sestra koja obilazi teže pokretne pacijente. Nakon njenog odlaska, umirovljenica je primijetila da joj je iz novčanika nestalo 250 eura. PU splitsko-dalmatinska također je pokrenula istragu.
Ponovljeni savjeti
Obje policijske uprave ponovile su osnovne savjete kako se zaštititi od prijevara i krađa. Važno je naglasiti kako se počinitelji u oba slučaja često lažno predstavljaju kao policajci, majstori, medicinske sestre, prodavači. Nude svoje usluge ili traže pomoć iskorištavajući naivnost žrtava kako bi ušli u njihove stanove u potrazi za vrijednim stvarima i novcem.
Stoga policija poziva građane da nikog nepoznatog ne puštaju u svoj dom te da pozovu policiju ili pomoć susjeda. Kod telefonskih prijevara građani ne bi smjeli odavati svoje podatke, pogotovo one koji se tiču bankovnih računa. Ako se prijevara ipak dogodi, bitno je zapamtiti što više detalja poput izgleda počinitelja, boje, marke i registracije njegova vozila. Iz policije upozoravaju i da policijski službenici ne provode službene zadaće na način da telefonom traže od građana informacije o novcu koji imaju na računima niti traže od njih podizanje novca iz banaka.