Udruga Prisutnost o usamljenima i unesrećenima brine 24 sata na dan

Jelena Ratko
22. svibnja 2018.
Novosti
A- A+

Za sve koji se osjećaju zaboravljenima, osamljenima, osjećaju se loše ili su unesrećeni, uveden je sustav hitne telekomunikacijske pomoći. Pritiskom na dojavnu tipku koja dolazi u kompletu s drugim priključcima, korisnik stupa u direktan kontakt s operaterom iz Udruge Prisutnost.

Foto: Jelena Ratko | mirovina.hr

Prisutnost je neprofitna udruga građana čija je zadaća pomoć ljudima koji žive sami. Njihova usluga, koja je, kažu, dostupna svima neovisno o primanjima, posebna je tehnička i telekomunikacijska pomoć koja se temelji na priključku telefona, socijalnog uređaja instaliranog u stanu korisnika i daljinske tipke koju nose oko vrata ili na ruci te računala u dojavnom centru, gdje svakodnevno radi nekolicina mladih operatera. Oni imaju posredničku ulogu između unesrećene osobe koja si sama ne može pomoći  i članova njezine obitelji.

Fiksni dio i mobilna tipka

U slučaju nezgode, naglog pogoršanja zdravstvenog stanja ili potrebe za razgovorom, korisnici mogu s operaterima stupiti u kontakt u bilo koje doba dana i noći. Zahvaljujući mikrofonu ili zvučniku, operater uspostavlja s korisnikom govornu vezu neovisno o tome u kojem se dijelu stana nalazi.

Foto: Jelena Ratko | mirovina.hr

“To su obično starije i nemoćne osobe te osobe s invaliditetom, no spektar korisnika je jako širok”, navodi Ana Relota, studentica Učiteljskog fakulteta koja djeluje u Udruzi kao telefonska operaterka.

Objašnjava kako pomažu putem socijalnog alarmnog uređaja – “dakle, imate fiksni dio, koji se priključi u središnji dio stana ili kuće, i prijenosnu mobilnu tipkicu – pritiskom na nju, aparat ozvuči stan i šalje alarm na centralu”, kaže.

Nakon što je prijavljena hitnoća, s korisnikom dogovaraju potrebnu pomoć – u slučaju da se ne čuju putem uređaja, operateri pokušavaju korisnika dobiti na fiksni ili mobilni telefon. Ako ni tada nije uspješno ostvaren kontakt, organizira se pomoć na licu mjesta.

Foto: Jelena Ratko | mirovina.hr

Uvjet je da svaki korisnik ima barem jednu kontakt-osobu – Relota pojašnjava da “bi to trebale biti osobe od povjerenja koje imaju pristup stanu ili kući, tako da u slučaju intervencije vatrogasci ne moraju obijati vrata i stvarati nepotrebne troškove”.

Struja kao uvjet

Drugi uvjet je struja, dakle telefonska linija na koju se priključuje alarmni uređaj. Osim intervencija, ako korisnici žele, u Udruzi im se nudi razgovor s operaterima u slučaju osamljenosti ili samo želje za komunikacijom.

Foto: Jelena Ratko | mirovina.hr

“Imam puno starijih u obitelji koji su sami, zbog čega me ovaj posao privukao”, objašnjava Relota i dodaje kako je usluga svima dostupna jer visina članarine ovisi o primanjima pojedinih korisnika – mjesečno, potrebno je izdvojiti pet posto od iznosa mirovine za ovaj komplet za pomoć.

“Ako je nekome to puno, napiše obrazloženje i objasni zašto želi da mu članarina bude manja – fleksibilni smo”, objašnjava Relota.

Trenutno Prisutnost broji oko 150 korisnika, a ova udruga postoji od 1997. godine. Svi operateri su studenti i mladi ljudi, koji se, kako kaže Relota, “uvijek trude starijim ljudima uljepšati njihove dane”.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap