Trabant 601 proizvodio se gotovo tri desetljeća i bio je najčešće viđen automobil u Istočnoj Njemačkoj
Trabant 601 proizvodio se od 1964. do 1990. godine te je u skoro tri desetljeća proizveden u preko dva milijuna i 800.000 primjeraka. Iako ga je bilo i u bivšoj Jugoslaviji, taj se automobil najčešće viđao u Istočnoj Njemačkoj, gdje su ga tamošnji stanovnici voljeli zbog pristupačne cijene i ekonomičnosti.
Kad upitate nekoga koji bi bili najpamtljiviji automobili 20. stoljeća, rijetko tko bi se uopće sjetio modela Trabant 601. Riječ je o malom automobilu koji se proizvodio od 1964. do 1990. godine tijekom razdoblja komunizma, a koji je omogućio mnogim običnim ljudima u Istočnoj Njemačkoj da po prvi puta postanu vlasnici automobila.
Naime, dizajn Trabanta 601 bio je, reklo bi se, simpatičan, jednostavan i funkcionalan. Bio je to mali i lagani automobil s dvoja vrata i stražnjim pogonom. Koristio je dvotaktni motor i ručni mjenjač s četiri stupnja prijenosa. Snaga mu svakako nije bila vrlina, ali to ni nije bilo toliko važno jer je bio izrazito ekonomičan i jeftin za održavanje, što je mnogima bio veliki plus.
Kroz gotovo tri desetljeća proizvodnje, očigledno je da Trabant 601 nije bio poznat po svojoj brzini ili pak luksuzu, ali usprkos tome, postao je sinonim za mobilnost obićnog radničkog čovjeka, kao i simbol istočnonjemačke automobilske industrije. Čak i nakon pada Berlinskog zida i ponovnog ujedinjenja Njemačke, Trabant 601 ostao je rado viđeno vozilo na tamošnjim cestama.
Trabant se tijekom 70-ih i 80-ih godina viđao i na cestama bivše Jugoslavije, iako nije bio domaći proizvod. Oni koji se sjećaju tih vremena, rado vole spomenuti da se Trabanta prije čulo nego vidjelo, uglavnom zbog toga jer mu je auspuh bio jako glasan. Usprkos svim manama, Trabant 601 i dalje živi u srcima ljubitelja oldtimera i kolekcionara.