Starijih sve više, a mladi bježe: Facebook polako postaje dom za starije
Facebook je već toliko dugo vremena s nama, od 2004. godine. Prvotno zamišljen kao studentska društvena mreža, proširio se na cijeli svijet. U početku, većina starijih je zazirala od društvenih mreža, misleći “kako je to za mlade”. Sada se na njemu događa smjena generacija, mladi ga više ne žele, a jedina populacija koja na njemu sve više raste su stariji od 55!
Stariji ljudi se možda ne sjećaju, ali Facebook je barem 5 puta redizajnirao svoju stranicu. Sve u cilju većeg broja novih korisnika i zadržavanje već postojećih. Ruku na srce, i dalje se radi o gigantu među društvenim mrežama – krajem 2018. godine pohvalili su se s 2.32 milijarde aktivnih korisnika koji ga upale barem jednom mjesečno.
Jedino broj starijih korisnika raste
Međutim, novi trendovi sugeriraju kako je Facebookov model možda udario svoj maksimum, piše theguardian.com. Barem kada se radi o populaciji do 55 godina – njih je sve manje, a samim time i opada ukupni broj korisnika. Utjehu nalaze u činjenici kako raste samo jedna skupina korisnika, a oni su svi stariji od 55 godina. Oni će uskoro postati druga najveća demografska skupina na društvenoj mreži.
Facebook je do sada bio uspješan sa zadržavanjem mlađih korisnika tako što ih je prebacio na Instagram (kojeg je Facebook kupio u 2012. godini za 1 milijardu dolara), a mladi sada bježe i na Snapchat. Idemo pogledati kako su se stvari promijenile od 2017. godine:
- Broj korisnika između 12 i 34 godine – pad od 17 posto
- Broj korisnika između 35 i 54 godine – pad od tri posto
- Broj korisnika starijih od 55 godina – rast od četiri posto
“Stariji ljudi zakasne na trend, ali kad tad se priključe”
Najveći rast u budućnosti se također očekuje među 55+ populacijom, čak pola milijuna novih korisnika se očekuje do kraja godine.
“Nekoliko faktora utječe na čitavu priču. Prvi od njih je da stariji ljudi često ‘zakasne’ na internet zabavu, ali na kraju se ipak pridruže. Facebook je sada izrazito orijentiran na fotografije i video sadržaj, što će starijima omogućiti veći kontakt s djecom i unucima”, tvrdi analitičar Richard Broughton.
A da preko 35 tisuća zaposlenika u Facebooku nešto radi, dokazuje i novi algoritam koji će bolje odlučivati što će vam se prikazivati na Facebooku. Prema njihovim najavama, cilj je korisnicima pružiti više sadržaja od njihovih prijatelja i rodbine, a manje od stranica i brendova koji se na Facebooku oglašavaju.
Sveukupno, Facebook je i dalje najpopularnija društvena mreža, a Zuckerberg je ”obećao” napraviti sve kako bi “vrijeme potrošeno na Facebooku bili dobro potrošeno vrijeme.”