Spaček je bio prava ikona na cestama bivše Jugoslavije, a i danas se rado viđa na skupovima oldtimera

Matej Markovinović
6. kolovoza 2023.
Novosti
A- A+

Spaček je bio prava automobilska ikona na cestama bivše Jugoslavije. Zbog svog nesvakidašnjeg dizajna, bio je pojava na cesti, a svojevremeno je dobio i nadimak ‘ružno pače’. Proizvodio se od 1948. do 1990. godine u čak 10 zemalja, a jedan se proizvodni pogon nalazio i u Kopru u Sloveniji.

Citroen 2CV. Foto: Unsplash

Citroen 2CV, poznatiji kao Spaček, predstavlja automobilsku ikonu koja je osvojila srca vozača diljem svijeta, uključujući i onih iz bivše Jugolsavije. Ovaj prepoznatljivi automobil kojeg su rado zvali ‘ružno pače’, proizvodio se od 1948. do 1990. godine, a tijekom dugogodišnje proizvodnje postao je simbol jednostavnosti, ekonomičnosti i pouzdanosti.

Naime, Spaček je projektiran kako bi zadovoljio potrebe običnih ljudi u Europi nakon Drugog svjetskog rata. Njegova konstrukcija bila je jednostavna, ali izdržljiva i ekonomična, a ono što ga je činilo posebnim bio je njegov jedinstven izgled. Sa zaobljenim tijelom i karakterističnim krovnim prozorima, Spaček je postao prepoznatljiv na cestama diljem svijeta, a svojevremeno je dobio i nadimak ‘ružno pače’.

Spaček je u Jugoslaviji, uz Zastavinog Fiću, bio jedan od omiljenih automobila među građanima. Njegova ekonomičnost i izdržljivost odgovarali su zahtjevima tadašnjeg tržišta koje je bilo oskudno, a pozitivno je bilo i to što se Spaček mogao popraviti s malo truda i bez skupih dijelova. To je bilo vrlo važno u vremenima kada su automobili bili rijetkost i kada ih nije imao baš svatko.

Komični kvarovi i niska potrošnja: Kultni Fićo nije 'išao s mjesta', ali su ga svi voljeli

Spaček je također igrao ključnu ulogu u jugoslavenskom industrijskom sektoru. Proizvodio se u 10 zemalja svijeta, među kojima je bila i Jugoslavija. Konkretnije, proizvodio se u Tomosovoj tvornici u Kopru. Osim što je služio kao sredstvo prijevoza običnim građanima, ovaj se kompaktni automobil koristio i u raznim industrijskim granama. Poželjan je bio za dostavu i distribuciju različitih proizvoda zbog svoje prostranosti i pouzdanosti. U njemu se moglo voziti četiri putnika (ili pet ako jednog dobro ‘nagurate’).

Unatoč završetku proizvodnje 1990. godine, ljubav prema Spačeku nije izblijedjela u srcima ljubitelja oldtimera i nostalgičara diljem bivše Jugoslavije. Brojni entuzijasti i kolekcionari i dalje održavaju ovog legendarnog ‘ljepotana’ u voznim stanju i sudjeluju na raznim skupovima oldtimera.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap