Restrukturiranje brodogradilišta kroz mirovinske fondove kao rješenje za Uljanik i 3. Maj predlaže bivši ministar financija Slavko Linić. Ono su ti koji, smatra, imaju novac te bi mogli ulagati u proizvodnju, u čemu bi našli svoj interes.
“Izlaz za krizu je razgovor Vlade o restrukturiranju, smanjenju dijela potraživanja, kroz restrukturiranje zainteresirati mirovinske fondove. Restrukturirala bi se proizvodnja koja bi dijelom išla u uslužne djelatnosti koje bi mogle biti profitabilne, a jačala bi i brodogradnja koja bi se onda mogla i privatizirati. Mirovinski fondovi su ključ za restrukturiranje, bilo bi to ulaganje hrvatskog novca u daljnje uslužne djelatnosti” – kazao je Slavko Linić za N1.
Linić je istaknuo kako Vlada treba preuzeti inicijativu i okrenuti se jedinima koji imaju novca i mogu biti odgovorni u vođenju brodogradnje. Ne se oslanjati na one koji ne daju sredstava, dodaje, nego prema onima koji imaju novce, te novce polako gurnuti u industriju i kroz restrukturiranje održati tu industriju.
Iznova je ponovio da se Vlada treba okrenuti mirovinskim fondovima, jer u njima ima novca za restrukturiranje. A to bi ujedno značilo daljnje ulaganje hrvatskog novca u profitabilne djelatnosti pa u tomu mogu naći svoj interes.
“Fondovi bi se zajednički mogli dogovoriti oko nove uprave i polako preuzeti većinsko vlasništvo prije nego li počinje ona konačna faza restrukturiranja” – pojasnio je Linić.
Bivši ministar financija komentirao je i prijedlog vraćanja prijevremenih umirovljenike u proces rada uz zadržavanje mirovine. Naime, porast zaposlenih kroz zapošljavanje umirovljenika utjecao bi na porast potrošnje, što je okosnica gospodarskog rasta.
Linić smatra kako industriju treba zadržati, a da je pritom najveći problem skupi radnik, ne zbog neto, nego zbog bruto plaće. Previsoko je i zdravstveno osiguranje koje za sve ostale plaća 1,3 milijuna radnika. Radnike, smatra, treba rasteretiti od velikih doprinosa i prebaciti ih na one bogatije. Bez industrije, ističe, nema ulaganja ni gospodarskog rasta. Bez rasterećenja putem doprinosa, teško će opstati i brodogradilišta. Otpuštanje više od pet tisuća ljudi dovelo bi pak do novih iseljavanja, jer se takvi radnici traže u Europi.