Skupa modernizacija HZMO-a: Do informacija jednim klikom bez dolaska na šalter?
U Ministarstvu rada i mirovinskog sustava potpisan je ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za projekt “Modernizacija IKT podrške Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje – eHZMO”, ukupne vrijednosti 166 milijuna kuna. Od toga se 141 milijuna kuna sufinancira iz Europskog socijalnog fonda.
Ugovor o modernizaciji Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje potpisali su jučer ministar rada i mirovinskog sustava Josip Aladrović, ravnatelj Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje Ivan Serdar i ravnatelj Hrvatskog zavoda za zapošljavanje Ante Lončar.
Projekt će trajati 46 mjeseci, tijekom kojeg je predviđena sveobuhvatna modernizacija informacijskog i komunikacijskog sustava HZMO-a. Unaprijedit će time daljnji razvoj temeljnih poslovnih procesa radi povećavanja interne učinkovitosti i djelotvornosti kao javnog servisa građana te, kako kažu, pružanja pravodobnih, standardiziranih i kvalitetnih usluga korisnicima.
Do informacija o mirovini uz dva-tri klika
Ministar Aladrović istaknuo ja da ulaganjem u informacijske i komunikacijske sustave građani dobivaju što kvalitetnije usluge. Konačni cilj je povećati je ažurnost i učinkovitost:
“Ovim projektom želimo znatno unaprijediti kvalitetu i brzinu usluga za sve korisnike, koristeći najnovija rješenja informacijskih i komunikacijskih tehnologija, koje će snažno utjecati na oblikovanje budućih poslovnih procesa HZMO-a u efikasniju i djelotvorniju javnu ustanovu. Uzimajući u obzir broj korisnika o kojima HZMO svakodnevno skrbi te današnje digitalno okruženje, kvaliteta usluge uvelike ovisi o adekvatnoj informatičkoj podršci. Sve je veći broj građana koji žele potrebnu uslugu riješiti jednim klikom iz vlastitog doma. U tom smislu, poslovni ciljevi HZMO-a usmjereni su na pružanje usluge u što kraćem roku i na što jednostavniji način te smanjenje čekanja na šalterima”, kazao je ravnatelj HZMO-a Ivan Serdar.
Manje gužve na šalterima
Nove tehnologije će dijelom koristiti i umjetnu inteligenciju, a korisnicima bi se trebala otvoriti mogućnost e-komunikacije s HZMO-om, bez potrebe fizičkog dolaska na šaltere. Također, nakon završetka projekta nove tehnologije će omogućiti i proaktivniji pristup prema korisnicima, te dostupnost usluga neovisno o radnom vremenu, 24 sata na dan, sedam dana u tjednu, 365 dana u godini.
Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje ključna je institucija nacionalnog mirovinskog sustava. Kontinuirano skrbe od približno 1,5 milijun osiguranika, više od 1,2 milijuna korisnika mirovina, te više od 150 tisuća korisnika doplatka za djecu. Takav opseg poslova nužno zahtijeva snažno oslanjanje na informacijsko komunikacijsku tehnologiju, kažu u HZMO.