Šef Sindikata strojovođa radit će i nakon 65.: Ovako je govorio o starijim radnicima i rukovoditeljima

Milan Dalmacija
16. veljače 2023.
Novosti
A- A+

Dugogodišnjem predsjedniku Sindikata strojovođa Hrvatske, Nenadu Mrganu državna tvrtka HŽ Cargo produljila radni odnos za tri godine iako je već navršio 65 godina. Novim odredbama Zakona o radu to je moguće dogovorom između radnika i poslodavca, no problem je što je Mrgan u nekoliko navrata govorio o starijim strojovođama i rukovoditeljima u negativnom kontekstu, a sad je i sam postao stariji rukovoditelj.

Nenad Mrgan | Sekcija žena – Sindikat željezničara Hrvatske – SŽH

Nakon što je sindikalist Vilim Ribić otišao u mirovinu, ali i ostao savjetnik Nezavisnog sindikata znanosti i visokog obrazovanja, u mirovinu je po Zakonu o mirovinskom osiguranju trebao ići i još jedan sindikalac. No, čelnik Sindikata strojovođa Hrvatske, Nenad Mrgan, ostao je kontrolor sustava upravljanja vuče i održavanja lokomotiva u državnoj tvrtci HŽ Cargo. Uprava te tvrtke mu je u prosincu, nekoliko dana prije njegova 65. rođendana, produljila ugovor o radu na još tri godine, doznaje Index.

– Odobrava se produljenje radnog odnosa nakon navršenih 65 godina života za radnika Nenada Mrgana…, stoji u odluci, prema pisanju Indexa. Prema toj odluci, Mrgan će otići u mirovinu sa 68 godina, a ovaj potez je opravdan “potrebom poslodavca”. Iako ZOMO određuje kako je u redovnu starosnu mirovinu moguće otići sa 65 godina, nedavno doneseni Zakon o radu predviđa i dulji radni odnos ako se dogovore radnik i poslodavac, o čemu možete čitati ovdje.

Kritike zbog dobi

Vilim Ribić otkrio dio detalja o mirovini: 'Imao sam pristojnu plaću, pa ću imati i pristojnu mirovinu'

Dakle, sve je po zakonu. No, Mrganov nastavak poslovnog angažmana ne ide ruku pod ruku sa stavovima koje je ranije iznosio. Nakon sudara vlakova između Novske i Okučana, Mrgan je aludirao da je nesreću skrivio strojovođa.

– Znamo da se radi o čovjeku starije dobi, koji je dobio otkaz u prethodnoj firmi, znamo da je izgubio zdravstvenu sposobnost drugostupanjske komisije da ne može upravljati vlakom, kasnije je on tu dozvolu negdje ishodio. A to je ono na što želimo upozoriti da veliki broj strojovođa kod određenih privatnih prijevoznika radi iz mirovine i rade nakon toga što su izgubili zdravstvenu sposobnost, rekao je Mrgan u HRT-ovoj emisiji U mreži prvog.

Kritizirao odabir starih kadrova

Nije mu to prvi istup u kojem je propitivao kolege zbog dobi. U intervjuu za portal radnickaprava.org još je 2018. godine kritizirao lošu kadrovsku politiku u željeznicama još za vrijeme Jugoslavije.

– Veliki problem su predstavljali upravo ljudi koji su vodili sustave, ne govorim o glavnim direktorima, nego ovima na terenu koji su sve bili stariji ljudi, rekao je tada.

Požalio se da je i nakon rata velik broj kadrova postavljen tako da sprječava mlade i obrazovane ljude u napretku karijere. No, on sad, paradoksalno, ponavlja isto, iako je to po zakonu.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap