Šef Sindikata strojovođa radit će i nakon 65.: Ovako je govorio o starijim radnicima i rukovoditeljima
Dugogodišnjem predsjedniku Sindikata strojovođa Hrvatske, Nenadu Mrganu državna tvrtka HŽ Cargo produljila radni odnos za tri godine iako je već navršio 65 godina. Novim odredbama Zakona o radu to je moguće dogovorom između radnika i poslodavca, no problem je što je Mrgan u nekoliko navrata govorio o starijim strojovođama i rukovoditeljima u negativnom kontekstu, a sad je i sam postao stariji rukovoditelj.
Nakon što je sindikalist Vilim Ribić otišao u mirovinu, ali i ostao savjetnik Nezavisnog sindikata znanosti i visokog obrazovanja, u mirovinu je po Zakonu o mirovinskom osiguranju trebao ići i još jedan sindikalac. No, čelnik Sindikata strojovođa Hrvatske, Nenad Mrgan, ostao je kontrolor sustava upravljanja vuče i održavanja lokomotiva u državnoj tvrtci HŽ Cargo. Uprava te tvrtke mu je u prosincu, nekoliko dana prije njegova 65. rođendana, produljila ugovor o radu na još tri godine, doznaje Index.
– Odobrava se produljenje radnog odnosa nakon navršenih 65 godina života za radnika Nenada Mrgana…, stoji u odluci, prema pisanju Indexa. Prema toj odluci, Mrgan će otići u mirovinu sa 68 godina, a ovaj potez je opravdan “potrebom poslodavca”. Iako ZOMO određuje kako je u redovnu starosnu mirovinu moguće otići sa 65 godina, nedavno doneseni Zakon o radu predviđa i dulji radni odnos ako se dogovore radnik i poslodavac, o čemu možete čitati ovdje.
Kritike zbog dobi
Dakle, sve je po zakonu. No, Mrganov nastavak poslovnog angažmana ne ide ruku pod ruku sa stavovima koje je ranije iznosio. Nakon sudara vlakova između Novske i Okučana, Mrgan je aludirao da je nesreću skrivio strojovođa.
– Znamo da se radi o čovjeku starije dobi, koji je dobio otkaz u prethodnoj firmi, znamo da je izgubio zdravstvenu sposobnost drugostupanjske komisije da ne može upravljati vlakom, kasnije je on tu dozvolu negdje ishodio. A to je ono na što želimo upozoriti da veliki broj strojovođa kod određenih privatnih prijevoznika radi iz mirovine i rade nakon toga što su izgubili zdravstvenu sposobnost, rekao je Mrgan u HRT-ovoj emisiji U mreži prvog.
Kritizirao odabir starih kadrova
Nije mu to prvi istup u kojem je propitivao kolege zbog dobi. U intervjuu za portal radnickaprava.org još je 2018. godine kritizirao lošu kadrovsku politiku u željeznicama još za vrijeme Jugoslavije.
– Veliki problem su predstavljali upravo ljudi koji su vodili sustave, ne govorim o glavnim direktorima, nego ovima na terenu koji su sve bili stariji ljudi, rekao je tada.
Požalio se da je i nakon rata velik broj kadrova postavljen tako da sprječava mlade i obrazovane ljude u napretku karijere. No, on sad, paradoksalno, ponavlja isto, iako je to po zakonu.