Restoran pogrešnih narudžbi: Svi konobari imaju demenciju, ali gosti su zadovoljni

Jasmina Grgurić Zanze
31. kolovoza 2019.
Novosti
A- A+

Pamćenje narudžbi gostiju osnova je ugostiteljstva. Zaboraviti ili pobrkati što je mušterija naručila naprosto je neprihvatljivo. Međutim, ima jedan restoran u kojemu je takvo ponašanje osoblja sasvim normalno i prihvaćeno. Dapače, već sam naziv “Restoran pogrešnih narudžbi” otkriva što nas tamo čeka. No, nije riječ o nikakvoj šali ili bizarnom novitetu, već vrlo plemenitoj inicijativi…

Restoran pogrešnih narudžbi (Snimak zaslona/Youtube)

Griješiti u restoranu nije prihvatljivo, pogotovo ako se on nalazi u Japanu. No, vrata jednog ugostiteljskog objekta u Tokiju otkrivaju jednu posve drugačiju priču. Tamo su, naime, svi konobari osobe s demencijom pa narudžbe često – zaborave.

“Pomislit ćete da je to ludost – restoran u kojem ne mogu ni zapamtiti narudžbu. Svi naši konobari su ljudi s demencijom. Oni će možda, a možda i neće, zapamtiti vašu narudžbu” – stoji u opisu samog Restorana pogrešnih narudžbi iza kojeg se krije uistinu velika priča.

Stvoriti opuštenije društvo

Stanovništvo stari, starijih je sve više, a samim time broj oboljelih od Alzheimerove bolesti te ostalih oblika demencije neprestano raste svugdje u svijetu pa tako i u Japanu. Društvo se još uvijek bavi pitanjem adekvatne skrbi o dementnim osobama, koja često nedostaje. Međutim, pravo je pitanje kako te ljude uključiti u društvo kako bi se osjećali normalnima. Ovakav tip restorana izvrstan je odgovor.

Oboljeli od Alzheimera popunili bi grad veličine Zadra

“Ljudi vjeruju da dementne osobe ne mogu ništa same učiniti i bolest često znači izolaciju od društva. Mi želimo promijeniti društvo kako bi ono postalo opuštenije. Sa ili bez demencije, možemo živjeti zajedno u harmoniji” – u promotivnom vidu kaže šef restorana, Shiro Oguni.

Video prikazuje zaposlenike s demencijom, od kojih su neki u srednjim godinama, a drugi pak u desetom desetljeću života. Ono što im je svima zajedničko jest dobar odnos prema gostima, što je zapravo i najvažnije. Zauzvrat, oni im ne zamjere ako pobrkaju njihove narudžbe.

Čak 37 posto pogreške, a 99 posto zadovoljstva

“Čak 37 posto naših narudžbi su pogrešne, ali gosti su zadovoljni 99 posto” – pojašnjavaju iz restorana jedinstveni kulinarski doživljaj u kojem mušterije jednako uživaju u kvalitetnom obroku, bio on naručen ili se radilo o nečemu posve drugačijem.

Osim što nastoje osobe s demencijom uključiti u normalan život i rad zajednice, važno im je stvoriti vrstu komunikacije gdje su ljudi brižni, opušteni i otvoreni.

“Mušterije dolaze otvorenog uma i budući da očekuju greške, oni ih prihvaćaju bez problema, što stvara opuštenu atmosferu. Želimo opuštenije i tolerantnije društvo” – poručili su uz Restorana pogrešnih narudžbi.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap