Prihodi od elektroničkih komunikacija iznose 5.6 milijardi kuna u prvoj polovici godine
Prihodi na domaćem tržištu elektroničkih komunikacija su u prvoj polovini godine porasli za 2.3 posto u odnosu na isto vrijeme prošle godine. Točnije, dosegnuli su 5.6 milijardi kuna, a uz to je zabilježen i rast ulaganja u pokretne i nepokretne mreže, izvijestili su iz Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM).
Iz HAKOM-a kažu kako je za ovoliki porast najviše zaslužna usluga pristupa internetu. Iznijeli su i podatke trajanja poziva stranih državljanja u roamingu, kao i ukupan broj naplatne televizije.
Kako se kreću podaci za širokopojasni pristup internetu?
Prihodi od usluga širokopojasnog pristupa internetu rasli su tako u prvoj polovi godine za 6.5 posto, od najma mreže i vodova za 3.1 posto, a naplatne televizije za 3.8 posto. Prihodi od usluge širokopojasnog pristupa čine 47 posto svih prihoda na tom tržištu.
Ukupan podatkovni promet putem nepokretnih i pokretnih mreža u istom razdoblju prosječno raste za 19 posto te je u istom razdoblju promet dosegnuo 793 PB (petabajta). Broj korisnika širokopojasnih priključaka s brzinom većom od 100Mbit/s porastao je za gotovo 56 posto na 351 tisuću te trenutačno trećina svih korisnika ima ugovorene takve brzine.
Dobri rezultati i u roamingu
Trajanje poziva stranih državljana u roamingu jedan je od pokazatelja dobre turističke sezone, koja još uvijek traje. Oni su u drugom tromjesečju 2022. potrošili preko 205 milijuna „roaming minuta“ razgovora, što je, uspoređujući s istim razdobljem 2021., rast od preko 60 posto, ističu iz HAKOM-a.
Porast i kod priključaka naplatne televizije
Ukupan broj priključaka naplatne televizije iznosio je preko 932 tisuće i viši je za gotovo 60.000 novih priključaka u odnosu na drugo tromjesečje prošle godine. Trend rasta vidljiv je i na ukupnim prihodima te na porastu broja kućanstava koja gledaju neki oblik naplatne televizije. Tako su ukupni prihodi veći za 4,5 posto, a dva od tri kućanstava televiziju prati putem nekog od oblika naplatne televizije (66,5 posto).