Preko interneta ne kupuje više od 50 posto umirovljenika: ‘Svaki put sam se razočarala’

Jasmina Grgurić Zanze
11. rujna 2024.
Novosti
A- A+

Online kupovina nije opcija za više od 50 posto umirovljenika, pokazuju rezultati portala Mirovina.hr. Ipak, oko 41 posto ispitanih čitatelja kupuje online. Manji dio kaže da ranije jesu naručivali preko interneta, ali sada više ne ili to uopće ni ne namjeravaju u budućnosti. Starijim kupcima važna je provjerena kvaliteta, povoljna cijena, ali i plaćanje pouzećem.

Online kupovina nije izbor većine umirovljenika | Pexels

Online kupovina nije izbor većine umirovljenika | Pexels

Online kupovina ne znači samo naručivanje odjeće ili nekih luksuznih i često nepotrebnih stvari, već i povoljnih, svakodnevnih potrepština za kućanstvo. Ipak, više od 50 posto naših čitatelja u anketi portala Mirovina.hr otkriva da nikada ne kupuje preko interneta. Umirovljenici, posve je jasno, nisu skloni šopingu iz udobnosti naslonjača. Jednim dijelom razlog leži u navici fizičkog odlaženja u trgovinu, ali većinom se radi o nepovjerenju u naručivanje na neviđeno. Također, sve su češće i online prijevare pa starije osobe posebno trebaju biti na oprezu, o čemu više možete pročitati ovdje.

Ukupno oko 41 posto starijih ipak kupuje online

Čak 76 posto građana kupuje online, pokazuju rezultati nedavno objavljenog istraživanja Geoposta. Kako iz rezultata nisu vidljive preference online kupovine prema dobnim skupinama, odlučili smo ispitati mnijenje naših umirovljenika. Među oko 1.500 anketiranih čitatelja, njih više od polovice reklo je da nikad ništa ne naručuju preko interneta. Dodatnih oko pet posto kažu da su prije kupovali online, ali sada više ne.

S druge strane, jako često online kupuje oko deset posto umirovljenika. Njima svakako možemo pribrojiti i one koji kažu da ponekad kupuju online, a takvih je više od 30 posto. Premda nismo definirali vremenski interval za ‘ponekad’, ukupna brojka umirovljenika koji kupuju online penje se na oko 41,5 posto. Naime, redovnih kupaca u Hrvatskoj koji naruče barem jedan proizvod mjesečno je 44 posto pa razlika među seniorima i nije velika. Zanimljivo je kako svega jedan posto ispitanih planira početi kupovati online u budućnosti, a dosad to nisu činili.

– Uopće tako ne kupujem, volim isprobati, vidjeti uživo što se nudi u trgovini, dodirnuti materijal i kad kupim da ne moram vraćati, otkrio nam je u komentarima ispod ove teme na našoj Facebook stranici umirovljenik Mate.

Da, ali samo ako je jeftinije i plaća se pouzećem

Neki kažu da kupuju online, ali samo onda kada im je ta opcija povoljnija, što je i očekivano s obzirom na to da su mirovine male, odnosno čine tek oko 40 posto prosječne plaće. Kupovna moć umirovljenika tako je 60 posto niža nego radnika. Ipak, postoje i drugi razlozi kupovine preko interneta, poput dostave na kućni prag, a umirovljenici kao važan uvjet ističu provjerenu kvalitetu proizvoda. Također, stariji građani preferiraju plaćanje pouzećem.

– Dva puta komad tehničke robe veće vrijednosti, ali iz trgovine koja ima prodavaonicu lokalno. Jedanput su mi sami dostavili, drugi put sam išao sam podići kod njih i to samo zato što je za plaćanje net bankingom bio dobar popust. Tu i tamo kupimo i kakvu sitnicu od odjeće i obuće ako postoji mogućnost plaćanja pouzećem, inače ne, kaže Živko.

Rezultati ankete portala Mirovina.hr

Rezultati ankete portala Mirovina.hr

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap