Povećana blagdanska potrošnja u Hrvatskoj posljedica je porasta standarda
U prosincu prošle godine blagdanska je potrošnja dosegnula vrtoglavih 13,5 milijardi kuna, čak milijardu kuna više nego što se očekivalo. Istraživanje provela Hrvatska gospodarska komora (HGK) a navodi se i kako je većina građana na darove potrošila između 100 i 500 kuna, izvještava Hina.
U istraživanju HGK navodi se da prvi rezultati potrošnje u prosincu pokazuju da je, prema fiskaliziranim računima, blagdanska potrošnja iznosila oko 13,5 milijardi kuna. Krajem studenoga HGK je, pak, objavila procjenu da će hrvatski građani tijekom prosinca potrošiti 12,5 milijardi kuna, što bi bilo 500 milijuna kuna ili oko 4,2 posto više nego u prosincu 2016. Istraživanje HGK, objavljeno u ponedjeljak, pokazalo je i da je najveći broj ispitanika, njih 39 posto, na blagdanske darove potrošio između 100 i 500 kuna. Oko 31 posto ispitanika na darove je potrošio između 500 i 1.000 kuna, više od 1.000 kuna potrošilo je 9 posto ispitanika, a njih 21 posto potrošio je manje od 100 kuna ili ništa.
Najviše su se kupovale igračke, kozmetika, odjeća i obuća
Gotovo 40 posto ispitanika ovih blagdana ispod bora ostavilo je igračke, a kupovala se i kozmetika, 37 posto, zatim obuća i odjeća, 36 posto, te delikatesni prehrambeni proizvodi, 25 posto. Istraživanje je provedeno na 1.300 ispitanika u razdoblju od 22. do 29. prosinca 2017. online putem, priopćeno je iz HGK.
“Povećana blagdanska potrošnja posljedica je porasta životnog standarda, što je vidljivo i po porastu plaća od 4 do 5 posto, porastu zaposlenosti od otprilike 2 posto, porastu prometa u trgovini na malo od otprilike 4 do 5 posto i u konačnici po rastu BDP-a”, poručio je u priopćenju Zvonimir Savić, direktor Sektora za financijske institucije, poslovne informacije i ekonomske analize HGK.