Potrošač o ukidanju minusa: “To su uglavnom ljudi s malenim mirovinama, treba im pomoći”
Hrvatska narodna banka obavijestila je banke da će se mijenjati zakon koji se odnosi na prešutna prekoračenja na tekućim računima građana, a kojih je, kako oni procjenjuju 95 posto. Banke su izostanak zakonske regulative obilato koristile, a sada će sve takve korisnike tražiti da taj novac vrate. Da je takva praksa banaka i te kako nepoštena, pogotovo prema onima koji taj minus ne mogu pokrpati od malenih mirovina, smatraju u udruzi Potrošač.
Prešutna prekoračenja nepoštena su bankarska praksa koja će se sada prelomiti na leđima najslabijih, a to su umirovljenici s malenim mirovinama. Banka je korisnicima sama, bez njihove potražnje, dodjeljivala određeni iznos minusa u koji mogu ići i to naravno naplaćivala masnim kamatama. Građani, poput onih s malenim mirovinama, ne bi imali izbora pa kad im nestane za osnovne troškove života, ništa zato jer na računu novca još ima, iako u minusu, s kamatama.
To su ljudi s malenim mirovinama, minus im je potreban
Svi koji su odlazili u prešutno prekoračenje, sada će taj novac bankama morati vratiti, a u nekim je slučajevima riječ i o trostruko većim iznosima od prihoda. Iz Udruge Potrošač kažu kako razgovaraju s odvjetnicima te kako razmišljaju i o kolektivnim tužbama i o pokušaju dogovora s bankama da se minus pokrije na rate.
“Treba pomoći ljudima u ovakvoj situaciji, tu se radi o ljudima koji imaju male mirovine, kojima je minus prijeko potreban. To što banke rade nije u redu” – rekao je danas Igor Vujović, predsjednik udruge Potrošač, gostujući na N1 Televiziji u Novom danu.
Nažalost, zasad se sve svodi na financijsku sposobnost građana da riješe te minuse i da krenu u realizaciju kredita ako mogu, pri čemu je kamata od 18 posto suluda.
Kolektivne tužbe ili duži period otplate
“Po našem viđenju, apsolutno nepoštena poslovna praksa, apsolutno ima temelja, gledamo s odvjetničkim timom da se ide u kolektivne tužbe ili da se razgovara s bankama da se ide u duži period otplate ili niže kamate”, rekao je Vujović, koji je podsjetio da cijela situacija traje od srpnja, kad su banke počele slati prve obavijesti građanima.
Banke su već počele korisnicima slati obavijesti i ljudi su u strahu da će ostati bez mjesečnih prihoda za život.
“Banke su nepoštene, vidimo godinama da se tu svašta radi. Otvorila se Pandorina kutija i vidimo da banke sustavno rade mimo zakona”, rekao je Vujović, dodavši da je uloga udruge Potrošač informirati građane o njihovim pravima.
Upravo je u tomu i problem što su građani preslabo informirani o svojim pravima, po čemu je Hrvastska i smještena na samo dno EU.