Posljednji Stojadin proizveden je 2008. godine: Bio je izbor mnogih vozača u bivšoj Jugoslaviji
Stojadin, drugim imenom Zastava 101, auto je koji su vozili mnogi u bivšoj državi Jugoslaviji, a bio je najuspješniji automobil u povijesti proizvodnje ove firme. Proizvodio se od 1971. do 1989., a posljednji je proizveden 2008. godine. Zbroj svih modela Zastave 101 bio je 1.045.458 s ukupnim izvozom od 224.851.
Zastava 101 ili mnogima poznatiji, Stojadin, model je auta razvijen na osnovi Fiata 128. Proizvodio se od 1971. do 1989. godine. Karavan-limuzina proširen je s tada inovativnim konceptom peterih vrata, a jedan od aduta ovog auta bila je i cijena. Ubrzo je naišao na odličan odjek među vozačima u bivšoj državi.
Cijena novog Stojadina objavljena 1972. u AVTO Magazinu iznosila je 40.040 dinara ili oko 2084 dolara. Preračunato u današnje vrijednosti, uzimajući u obzir inflaciju, izračunali su da bi cijena tog automobila bila oko 11.441,19 eura, piše index.hr. Krajem osamdesetih ovaj auto je bio među jeftinijim modelima na tržištu, a za njega je trebalo izdvojiti 38 prosječnih plaća. Bio je dostupan u dvije motorne varijante s 1.1 i 1.3 benzincima, snažnim 55 odnosno 65 KS, te u dvije osnovne karoserijske verzije, s trojima i petorim vratima.
– Na dan, 21. studenog 2008. godine je prije 14 godina s proizvodne trake sišao posljednji Stojadin. Bio je to i posljednji automobil sa znakom Zastava. Nakon 37 godina na proizvodnoj traci, zbroj svih modela Zastave 101 iznosio je 1.045.458 s ukupnim izvozom od 224.851, Stojadin je bio najuspješniji automobil u povijesti proizvodnje Zastave, napisali su na stranici Zastava forum, a od 2008. do sada prošlo je već 17 godina.
Vozni park u Hrvatskoj svake godine je sve stariji, a 2022. smo pisali o tome kako je 70 posto registriranih vozila starije od 10 godina. Tada smo imali i anketu u kojoj je od oko ukupno 2.000 ispitanika, gotovo polovica odgovorila da vozi automobil proizveden između 2000. i 2009. godine. Oko 14 posto ispitanika kazalo je da ima automobil iz devedesetih. Prema tadašnjim podacima Centra za vozila Hrvatske (CVH), prosječna starost hrvatskog voznog parka bila je 14,34 godine, a o tome smo pisali ovdje.