Danas je u Ustavni sud na redovnoj sjednici naložio Ministarstvu rada i mirovinskog sustava da im dostavi svu dokumentaciju vezanu uz reklamne spotove koje možete gledati na malim ekranima. Pavić odgovara kako će Ustavni sud dobiti sve potrebno unutar 24 sati, ali napominje kako se radi o legitimnom informiranju građana o eventualnim pozitivnim ishodima sindikalne inicijative.
Priopćenje za medije Ministarstva rada i mirovinskog sustava o zahtjevu Ustavnog suda prenosimo u cijelosti:
“Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava zaprimilo je zahtjev Ustavnoga suda u kojem je zatraženo od Ministarstva
očitovanje o informativnoj kampanji cjelovite mirovinske reforme. Na zahtjev Ustavnog suda očitovat ćemo se unutar 24 sata i stavljamo se na raspolaganje Ustavnom sudu za eventualna dodatna pitanja.
U izjavi predsjednika Ustavnog suda, gospodina Miroslava Šeparovića, koju su prenijeli mediji, predsjednik Ustavnoga suda je izjavio da je akcija sindikata legitimna, ali je legitimno i da Vlada svojim aktivnostima objašnjava do čega bi sindikalna aktivnost dovela.
U istoj izjavi predsjednik Ustavnoga suda dodao je da je prema kodeksu dobre prakse Venecijanske komisije, koja daje preporuke i savjete koji nisu obvezni, ali one djeluju snagom svog autoriteta, razvidno da Vlada ima pravo informirati građane i emitirati spotove plaćene javnim novcem. To je zbog toga, dodao je predsjednik Ustavnog suda, „što u načelu Vlada i nema druge izvore sredstava nego proračunska“. Izjavio je i da je legitimno da Vlada emitira spotove plaćene javnim novcem u ovoj situaciji kada se još prikupljaju potpisi, kada još nije
jasno hoće li će se potpisi skupiti, kada se ne zna hoće li biti referenduma te je li pitanje u skladu s Ustavom.
„S druge strane radi se o političkoj utakmici, izbori su u tijeku gdje je normalno da politički akteri pokušavaju
poentirati na tome i to je legitimno. To Ustavni sud uvažava.“, izjavio je predsjednik Ustavnog suda. U svojim ranijim medijskim nastupima na isto je ukazivao i ministar Marko Pavić.
U jučerašnjoj izjavi za medije ministar Pavić je naglasio da je referendum demokratsko pravo i da ga mi kao Vlada podupiremo. Ministar je naglasio da je informativna kampanja o cjelovitoj mirovinskoj reformi kontinuirana i provodi se od listopada 2018. godine s ciljem informiranja naših sugrađana o cjelovitoj mirovinskoj reformi.
Informativna kampanja o cjelovitoj mirovinskoj reformi u potpunosti je transparentna. Kreativni sadržaj osmislio je tim Ministarstva rada i mirovinskoga sustava i nismo koristili vanjske agencije, a ilustracije i animaciju triju TV spotova napravio je hrvatski animator Misch. Zakup prostora u medijima napravljen je po uobičajenim uvjetima. Za prethodnu fazu kampanje sindikatima i ostaloj zainteresiranoj javnosti poslali smo svu dokumentaciju i račune te ćemo isto napraviti i nakon ove faze kampanje. To je transparentan način na koji Vlada informira svoje građane o mirovinskoj reformi.
Još jednom ističemo da je referendum demokratsko pravo, ali Vlada je dužna kontinuirano informirati svoje građane o reformama koje provodi i što one donose. U trenutku dok se ne zna hoće li biti referenduma, legitimno je da Vlada informira građane o tome do čega bi dovela ova sindikalna inicijativa.”