Ovo se tiče i naših vozača: Europski parlament želi da se vozačka dozvola oduzima na razini EU
Europski parlament planira da se oduzimanje vozačke dozvole ubuduće primjenjuje u cijeloj Europskoj uniji. Na taj bi se način utjecalo na sve koji su počinili teške prekršaje poput vožnje pod utjecajem alkohola ili droge. Time na razini cijele Europske unije predviđaju učinke za teške prometne prekršaje, ali projekt će se tek morati postaviti u nacionalno zakonodavstvo.
Ministri prometa u Europskoj uniji odlučili su da se oduzimanje vozačke dozvole ubuduće primjenjuje u cijeloj EU. To bi utjecalo na one koji su počinili teške prekršaje poput vožnje pod utjecajem alkohola ili droga, prebrze vožnje ili prometnih prekršaja koji su rezultirali smrću. Osim toga, u cijeloj EU bi se trebale primjenjivati i zabrane vožnje od tri mjeseca. No, nova uredba se ne bi trebala primjenjivati na zabrane kraće od tri mjeseca.
Zahtjevi još nisu u nacionalnom zakonodavstvu
Europski parlament o svom je stajalištu o projektu odlučio još u veljači. Predviđa učinke na razini cijele Europske unije za teške prometne prekršaje. Inače, projekt je direktiva, tako da se zahtjevi tek moraju implementirati u nacionalno zakonodavstvo, a prijelazna razdoblja obično traju oko dvije godine, piše fenix-magazin.de.
Država koja je izdala vozačku dozvolu ne mora narediti učinak gubitka prava vožnje na razini cijele EU, ako predmetni teški prometni prekršaj ne bi doveo do gubitka prava vožnje u državi članici izdavanja. Međutim, u slučajevima kada ne postoji odredba za oduzimanje vozačke dozvole u državi članici koja ju je izdala, trebalo bi izreći zabranu vožnje i provjeriti sposobnost prometnog prekršitelja. Tada se može poduzeti ‘svaka radnja koja se smatra prikladnom’.
Prema željama država EU-a, svatko tko je izgubio vozačku dozvolu ne mora ponovno tražiti dozvolu u zemlji u kojoj je počinjen prekršaj – primjerice Italiji, Španjolskoj ili Portugalu. Prema Ministarstvu prometa, to bi bila stvar zemlje EU-a koja je izdala vozačku dozvolu ili države u kojoj živi dotični prekršitelj. Osim toga, učinak opoziva vozačke dozvole u Njemačkoj u cijeloj Uniji može se osporiti ako je Njemačka izdala odgovarajuću vozačku dozvolu.
Broj poginulih na europskim cestama je vrlo visok
Navode kako je broj poginulih na cestama u EU zabrinjavajuć. Prošle je godine na europskim cestama poginulo više od 20.000 ljudi. EU si je zadao cilj da do 2030. prepolovi broj smrtnih slučajeva u prometu.
Da bi se to postiglo, broj poginulih u prometu trebao bi padati za 4,5 posto godišnje. Međutim, napredak je usporen od ranih 2010-ih. EU želi da do 2050. više ne bude smrtnih slučajeva na cestama. Podsjetimo, u prvih sedam mjeseci ove godine u Hrvatskoj su u prometu stradale 24 osobe starije od 65 godina, a u istom periodu su starije osobe skrivile 2.688 prometnih nesreća.
Anketa na Mirovina.hr je pokazala da je starijima vožnja automobila vrlo korisna te da 65 posto čitatelja i dalje stalno vozi, o čemu smo pisali ovdje. Također, Ministarstvo unutarnjih poslova obavijestilo nas je da je proše godine od ukupno 2.318.679 registriranih vozača na području Hrvatske njih 383.623 bilo starije od 65 godina.