Online kupuje 76 posto Hrvata: Umirovljenici, recite nam u anketi jeste li među njima

Jasmina Grgurić Zanze
8. rujna 2024.
Novosti
A- A+

Čak 76 posto građana kupuje online, pokazuju rezultati nedavno objavljenog istraživanja Geoposta. Redovnih kupaca koji naruče barem jedan proizvod mjesečno je 44 posto. Najčešće kupuju žene slabije platežne moći, a trend je takav da se online sve više kupuju kozmetički proizvodi, ali i hrana i piće. Ipak, ne znamo ništa o navikama online kupovine među starijom populacijom. Kupujete li i koliko često online, recite nam u anketi ispod teksta.

Online kupovina | Pexels

Online kupovina | Pexels

Dok Europa bilježi blagi pad online kupovine prošle u odnosnu na 2022. godinu, u Hrvatskoj je udio online kupaca u porastu. Čak 76 posto građana kupuje online, pokazuju rezultati nedavno objavljenog istraživanja Geoposta. Njihov ‘E- shopper barometar’ za 2023. godinu pokazuje navike Hrvata kada je riječ o kupovini putem interneta. Među onima koji naručuju online je čak 44 posto redovnih kupaca, odnosno onih koji redovno kupuju barem jednu kategoriju proizvoda svaki mjesec.

Preko interneta sve više kupujemo kozmetiku i hranu

Krešimir Sever: Većina umirovljenika na hranu troši 60 posto mirovine

U svim kategorijama online kupovine dominiraju žene, posebno one u kategoriji cjenovne osjetljivosti, gdje čine čak 72 % populacije. Najveći je postotak udanih žena, niže platežne moći koje žive u urbanoj sredini i imaju prosječno između 38 i 40 godina.

Istraživanje otkriva i da Hrvati sve više kupuju kozmetiku i hranu online. U kupnji najveći porast imaju proizvodi iz kategorija ljepote i zdravlja, modnih dodataka i nakita te svježe hrane i pića, dok su u skladu s europskim trendovima najpopularnije kategorije moda, ljepota i zdravlje te obuća. Kada međunarodno kupuju, hrvatski građani najčešće naručuju iz Kine, Njemačke i Ujedinjenog Kraljevstva, i to najviše zbog nedostupnosti određenih proizvoda, marki ili web stranica na lokalnom tržištu, ali i bolje ponude i popusta.

Umirovljenici, recite nam kupujete li online

Istraživanje je pokazalo i da se online kupnja u Hrvatskoj jako povezuje s troškovima dostave te su besplatna dostava i povrat ključni i za donošenje odluka o kupnji. Kupcima su još važni i mogućnost plaćanja pouzećem, kupnja bez kreiranja korisničkog računa i nedostatak skrivenih naknada. To su ujedno i stavke koje i najviše odbijaju hrvatske e-kupce.

Istraživanje ne govori o nedostacima online kupovine, poput brojnih prijevara, o čemu smo pisali ovdje. One se u prvom redu odnose na lažno oglašavanje, krađu podataka, ali i prodaju proizvoda koji kvalitetom ne odgovaraju prikazanom artiklu. Tu sve više prednjače stranice s agresivnim oglašavanjem za naručivanje proizvoda za sitan novac iz Kine, pri čemu su iskustva raznolika, a najviše se na takvu ‘jeftinu’ kupovinu odlučuju upravo starije osobe. Kupujete li i koliko često online, recite nam u anketi ispod teksta.

Umirovljenici, koliko često kupujte preko interneta?

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap