Nema tko voziti autobuse i tramvaje: ‘Pozvali smo fit penzionere da dođu odraditi četiri sata’
Gradskim prijevoznicima kronično nedostaje radnika, a na natječaje za posao vozača malo tko se javlja. Od ponedjeljka će neke linije biti pojačane, jer počinje nova školska godina pa se traže rješenja za nova zapošljavanja. Iz zagrebačkog ZET-a kažu da su pozvali fit penzionere da dođu raditi na četiri sata dnevno.
Autoprijevoznici diljem zemlje traže vozače povećalom. Počinje škola, a za pojačane linije nedostaje radnika. Na trajno otvorene natječaje za posao javlja se malo tko, a gužve na autobusnim stanicama ne jenjavaju. Vozača nedostaje i u Rijeci, Splitu i Zagrebu.
– Za sada će voziti postojeći vozači, jer je velika većina njih tijekom ljeta iskoristila godišnje odmore tako da imamo u odnosu na proljeće više vozača na raspolaganju, kaže optimistično za Dnevnik.hr predsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika riječkog Autotroleja, Mateo Mavrić.
Splitski gradonačelnik Ivica Puljak rješenje vidi u tome da se zaposle ljudi kojima će se omogućiti da polažu za licencu za vožnju autobusa. Proces je to koji ipak traje nekoliko mjeseci, a sada se, kaže Puljak, razmatra da se zaposle dodatni radnici.
Glavni grad jedva se krpa s vozačima. Iduće godine stiže 20 niskopodnih tramvaja, ali već je sada pod upitnikom tko će ih voziti. U ZET-u rješenje vide u umirovljenicima. Umirovljenike su već zapošljavali i ranije ove godine, o čemu smo pisali ovdje.
– Prošli je tjedan stiglo 13 novih djelatnika. Fit penzionere koji su nam dostupni smo pozvali da nam dođu odraditi četiri sata dnevno, pola radnog vremena, kaže predsjednik Uprave ZET-a Marko Bogdanović.
Podsjetimo, krajem srpnja radilo je 32.573 umirovljenika, a taj je rekord ostvaren u jeku turističke sezone. Najviše ih je zaposleno u trgovini, oko 5.500, zatim u prerađivačkoj industriji, građevini, ali i u stručnim djelatnostima i administraciji, o čemu više možete pročitati ovdje. U prijevozu i skladištenju radi tek nešto manje od 2.800 umirovljenika.