Nasjedate li i vi na ove trikove u trgovinama? Evo kako da promijenite način kupovine i uštedite više
U raznim trgovinama i trgovačkim lancima se nalazi niz zamki na koje kupci lako padaju pri čemu potroše puno više novaca nego što su prvotno planirali. Kako biste ovo izbjegli samo trebate obratiti malo veću pozornost na detalje i ne padati na trikove trgovina.
Možda vam se dogodilo da ste kupili nešto za što ste mislili da je na akciji, ali se na blagajni pokazalo drugačije pa ste platili i više od očekivanoga jer je zapravo proizvod stajao na pogrešnom mjestu. Ovakvih trikova ima mnogo, a mogu se lako izbjeći. Ako vas zanima kako sve možete uštedjeti kod kupovanja u trgovinama, više možete pogledati ovdje.
Neki od najčešćih trikova koji se pojavljuju u trgovinama su iduće stvari.
Košare i kolica na početku trgovine
Košare i kolica se uvijek nalaze na samom početku trgovine, odnosno kolica se nalaze ispred trgovine jer se na ovaj način sugerira da kupujete više jer imate i veći prostor gdje ćete staviti sve kupljeno.
Slatkiši pored blagajne
Koliko puta vam se dogodilo da ste kupili nešto što stoji odmah na blagajni samo zato jer vam je bilo nadohvat ruke. Niste planirali kupiti tu čokoladicu, ali vam je bila u vidnom polju i onda ste je jednostavno uzeli, iako niste planirali. Ovo je još jedan trik kojim se služe trgovci kako biste potrošili više nego što mislite.
Akcijske cijene
Uvijek kada vidite natpis da je nešto na akciji i označeno crvenom bojom, obratite pozornost na detalje. Naime, nerijetko se namjerno ili slučajno dogodi da se neki proizvodi nalaze ispod ili iznad akcijske cijene, iako ti isti proizvodi nisu na akciji. Dobro pogledajte radi li se o istoj gramaži koja je na akciji, ali i o istoj vrsti proizvoda koji piše da je na akciji. Osim na cijenama, kupci misle da ih se vara i na nekim proizvodima. Tako je istraživanje pokazalo da kupci misle da ih se najviše vara na mesu, medu i eko proizvodima, o čemu smo pisali ovdje.
Glazba u trgovinama
Znate li da s razlogom svaka trgovina pušta glazbu? Naime, cilj je da ste dok kupujete sretni, a ljudi su obično sretni kada slušaju glazbu. Također, istraživanje je pokazulo da kupci kupuju više kada svira lagana glazba. Osim glazbe, bitnu ulogu imaju i boje izvan, kao i unutar trgovine. Tako će natpisi ili boja trgovine često biti u crvenoj ili narančastoj kako bi vas privukli da uđete u trgovinu, dok će u trgovini prevladavati boje koje će vas natjerati da kupite više.
Voće i povrće na početku trgovine
Voće i povrće se većinom nalazi odmah na početku trgovine jer je šareno i primamljivo i natjerat će vas da se osjećate bolje i kupujete više. Osim voća i povrća, na početku se nalaze i pekarski proizvodi čiji će mirisi mamiti kupce, a samim time će ih kupci htjeti kupiti.
Česte promjene u trgovinama
Možda se primijetili da se u vašoj trgovini često mijenja raspored određenog proizvoda pa ga onda ni ne možete pronaći iz prve, a ovo je napravljeno namjerno. Na ovaj ćete način dok na primjer tražite mlijeko koje sada stoji na novom mjestu, imati više vremena da prisilno razgledate pola trgovine i vrlo vjerojatno kupite još nešto što ste uočili na policama, a što nije mlijeko kojeg ste tražili, navodi Insider.