Nakon 67. godine morat ćete proći liječnički pregled da biste produljili vozačku!
Gotovo je. Unatoč protivljenju umirovljenika i njihovih organizacija, prijedlog o obveznim liječničkim pregledima iznad 67. godine života našao se u postupku e-savjetovanja za novi Zakon o sigurnosti prometa na cestama. Istovremeno, sve su češći policijski izvještaji o sve većem broju nesreća u kojima su krivci stariji vozači. Upravo se takve statistike i navode kao razlog zakonskih izmjena koje će se, nakon nekoliko bezuspješnih pokušaja, sada sasvim sigurno naći u Zakonu.
Beba od 11 mjeseci bori se za život nakon što je na nju i njezinu 26-godišnju majku jučer usred bijela dana u Slavonskom Brodu na zebri naletjela 70-godišnja vozačica. Dječak je zadobio ozljede opasne po život u predjelu glave te je hitno operiran. I policija je potvrdila da 70-godišnja vozačica na zebri nije propustila majku s djetetom koje je nosila u “klokanici”. Kako su izvijestili, auto je udario u majku koja je pala s djetetom na beton. Policija je protiv starije vozačice podnijela kaznenu prijavu zbog sumnje u kazneno djelo izazivanja prometne nesreće.
Prijedlog je u e-savjetovanju, ostavite svoj komentar
Nažalost, ovaj slučaj, kao i mnogi drugi prije njega, iznova aktualiziraju pitanje starijih osoba u prometu i potrebe uvođenja obaveznih liječničkih pregleda. Iako su se umirovljenici pobunili protiv ovakvog zakonskog prijedloga, on će se nakon nekoliko pokušaja ovoga puta i naći u novom Zakonu o sigurnosti prometa koji se do 4. ožujka nalazi u postupku e-savjetovanja. U njemu jasno stoji da su nakon 67. godine vozači dužni proći liječnički pregled da bi produžili vozačku. Pritom, navodi se da je to posljedica sve većeg broja nesreća koje izazivaju vozači u trećoj životnoj dobi.
Članak 38. Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama
“Vozačka dozvola za upravljanje vozilima AM, A1, A2, A, B, BE, F i G kategorije izdaje se s rokom važenja od 10 godina, a najduže do 67. godine života vozača. Prilikom produljenja vozačke dozvole, vozač je dužan podvrgnuti se zdravstvenom pregledu za vozača ako je obveza zdravstvenog pregleda utvrđena zdravstvenim uvjerenjem na temelju kojeg je vozačka dozvola izdana i prilikom produljenja vozačke dozvole nakon 67. godine života vozača.“
Uzaludno se bunili, statistike su neumoljive
Sindikat i Matica umirovljenika tražili su da se povuče takav prijedlog, što nije urodilo plodom, a njihove argumente možete pročitati ovdje. Inače, Hrvatska ima više od četvrt milijuna vozača starijih od 65 godina. Što misle o obaveznim liječničkim pregledima pitali smo i u našoj anketi. Njezine rezultate možete pogledati na ovom mjestu.
Statistike su neumoljive, premda o njima ima dosta nesuglasica.
“Mislim da je općepoznata činjenica da vozačke sposobnosti smanjuju s godinama. I slabije vidi i ima slabije reflekse, ali ono što statistika pokazuje – da vozači preko 67 godina, u onim prometnim nesrećama u kojima sudjeluju su krivci u 70 posto tih prometnih nesreća. Prošle godine je u tim nesrećama smrtno stradalo 24 osobe, a ove godine je situacija još gora. U nesrećama koje su skrivile osobe starije od 67 godina, smrtno je stradalo 28 osoba” – upozorio je nedavno i Josip Mataija, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a.