Najveći mirovinski fond ulaže u ‘craft’ pivovaru i u poznatu turističku tvrtku
AZ mirovinski fondovi uložit će oko 300 milijuna kuna u dokapitalizaciju Imperial Riviere, te oko 20 milijuna kuna u hrvatsku craft pivovaru The Garden Brewery.
AZ mirovinski fondovi uložit će oko 300 milijuna kuna u dokapitalizaciju turističke tvrtke Imperial Riviere, te dodatnih 20 milijuna kuna u dokapitalizaciju hrvatske craft pivovare The Garden Brewery, piše Poslovni.hr.
Veliki planovi na području turizma
Najveća hrvatska turistička kompanija Valamar Riviera ‘pomoći’ će AZ mirovinskom fondu u ulaganju u Imperial Rivieru, a ukupni ulog će biti 426 milijuna kuna. AZ mirovinski fondovi će tako postati vlasnici oko 48 posto Imperial Riviere, a Valmarov udio će iznositi nešto iznad 40 posto.
Imperial Riviera nastala je krajem lipnja ove godine pripajanjem Hotela Makarska rapskoj hotelskoj kompaniji Imperial, a integrirana je u grupaciju Valamar Riviera.
Predsjednik Uprave Valamar Riviere Željko Kukurin kazao je da su projekt ulaganja u Rivieru s AZ-om započeli prije četiri godine, 2016. godine su kupili od države imovinu na Rabu, a prošle godine u Makarskoj. Planiraju u sljedećih tri do pet godina uložiti ukupno do 1,5 milijarde kuna:
“Ambicija ovog poslovnog plana kojeg radimo zajedno s AZ-om je da Imperial Riviera već kroz tri do pet godina postane jedna od pet vodećih turističkih kompanija u Hrvatskoj”, kazao je Kukurin.
Ulaganje u craft pivnicu
Manji dio ulaganja odnosi se na dokapitalizaciju hrvatske craft pivovare The Garden Brewery gdje će AZ mirovinski fondovi steći udio od 49,50 posto.
The Garden Brewery će preuzeti i 51 posto temeljnog kapitala u ugostiteljskoj tvrtki Submarine, čiji resotrani u ponudi imaju isključivo domaće sastojke.
Predsjednik Nadzornog odbora The Garden Breweryja Tomislav Alpeza kazao je kako su se našli na raskrižju – nastaviti projekt kao obiteljski posao ili pokušati ostvariti daljni rast.
Istaknuo je da su kroz AZ uspjeli ostvariti spajanje sa Submarineom, iako će dva brenda samostalno nastaviti svoj put uz zadržavanje specifičnosti. Popularna piva ima rast veći od 30 posto godišnje. Trenutno izvoze u 11 zemalja, a sada žele proširiti poslovanje na tržišta Australije i Južne Koreje.