Ljekarnama pao sustav: Građani dva dana nisu mogli do lijekova preko e-recepta!
Već drugi dan građani Hrvatske ne mogu u ljekarnama podići lijekove koji su im izdani uobičajenom praksom, putem e-recepata. Uzrok je pad Centralnog zdravstvenog informatičkog sustava. Ne rade ni e-uputnice, e-nalazi ni e-naručivanja.
Morate u ljekarnu podići lijekove koje vam je doktorica preko e-recepta poslala u apoteku? Ne možete! I to već drugi dan stopirano je u apotekama podizanje lijekova, s obzirom da je jučer pao Centralni zdravstveni informatički sustav. Ne rade stoga ni e-uputnice, e-nalazi ni e-naručivanja.
“Ne možete podići lijek, tražite papirnati recept”
Na uklanjaju kvara radi se od jučer, no zasad još uvijek neuspješno. Jedina alternativa su stari papirnati recepti pa se dio građana danas snašao na takav način. Sustav jučer nije radio između 10 i 17 sati, a danas još uvijek ne radi.
“Ne, ne možete podići lijek u nijednoj apoteci u Hrvatskoj, bez obzira kada je za njega izdan e-recept, makar je to bilo i u danima prije pada sustava. Radi se na otklanjanju kvara, a sve može profunkcionirati već danas, ali ne znamo ni hoće li to biti sutra. Ako vam je doktorica blizu, odite po papirnatu uputnicu” – kazala nam je maloprije djelatnica jedne apoteke koju smo nazvali kako bismo provjerili možemo li podići važne lijekove za kronične bolesti.
Jedan pacijent danas je prema e-uputnici došao na Jordanovac kako bi obavio pregled na Zavodu za plućne bolesti.
“Pošto sustav nije radio, upis u dnevnu bolnicu je trajao sat vremena, nikako nisu mogli provjeriti e-uputnice. Ako proradi, obrade jednog pacijenta i odmah se sruši. Nisam znao da sustav ne radi sve dok nisam došao i bio je red od dvadesetak ljudi. Ipak sam uspio sve obaviti, samo se odužilo u startu” – kazao nam je Luka.
Iz HZZO-a prilično ublažavaju nastalu situaciju
Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje uputio je danas apel liječnicima da nakratko prijeđu na papirnati oblik rada.
– Kao i jučer, tijekom jutra je došlo do otežanog rada CEZIH sustava. Veći dio prometa se obrađivao, ali je dio korisnika imao problema pri radu. Analizom uočenog problema odrađena je korektivna aktivnost koja je samo djelomično poboljšala rad korisnicima – kažu iz HZZO-a i poručuju kako se radi na otklanjanju problema, a čim se to realizirala, obavijestit će javnost.
Napominju da su korisnici sustava CEZIH odmah nakon detektiranja problema obavješteni i zamoljeni da prijeđu na način rada u izvanrednim okolnostima – rad u papirnatom obliku kako pružanje zdravstvene zaštite osiguranicima ni u jednom trenutku ne bi bilo upitno.
No, očito kako treba nije obaviještena javnost, odnosno pacijenti, koji su jučer i danas uzaludno odlazili u apoteku.
NOVO 15:20 – HZZO je objavio kako je rad sustava CEZIH normaliziran te ponovno radi u punom opsegu. Otklonjeni su svi tehnički problemi, te se pružanje zdravstvene zaštite osiguranim osobama HZZO-a odvija neometano.