Kod nas “samo” pregled, a u Koreji zabrana starijima da voze noću i autocestama

Josip Mihaljević
17. ožujka 2019.
Novosti
A- A+

Starenje stanovništva je trend koji će pogoditi većinu razvijenog svijeta. Utjecaj starijih na promet je tak manji dio čitave priče, ali zemlje posvuda na svijetu žele srezati potencijalne promjene u korjenu. U Južnoj Koreji tako razmišljaju da starijima zabrane vožnju noću i autoputevima, a sve zbog svježih statistika kako stariji sve češće sudjeluju u prometnim nesrećama…

voznja

Foto: Pixabay

Zbog sve većeg udjela starijih vozača kao krivaca u prometnim nesrećama, Južna Koreja razmatra opciju kojom bi starijim ljudima zabranili voziti noću ili autocestom, piše koreatimes.co.kr.

Vozačka? Može, ali pod određenim uvjetima!

Njihova krovna policijska agencija ovih dana predstavlja novi plan koji bi trebao popraviti sigurnost na cestama, a uključuje i “uvjetni sustav vozačkih dozvola” koji je namjenjen upravo starijim vozačima.

“Imajući u vidu sporije reakcijsko vrijeme kod starijih vozača i povećan rizik od smrtnosti pri prometnim nesrećama koje uključuju velike brzine, planiramo im ograničiti vožnju noću i na autocestama”, stoji u priopćenju iz njihove policije.

Međutim, neće svi stariji vozači upasti u kategoriju samo zbog toga što su stari. I njih će poslati na liječnički pregled, specijaliziran po kriteriju noćne vožnje i kognitivnih funkcija.

auti stoje u koloni
Protiv pregleda za vozače starije od 67: Šest argumenata Sindikata i Matice umirovljenika

Baš kao i u Hrvatskoj, krivac za čitavu priču je starenje stanovništva. Svaka dobna populacija nosi svoj postotak u ukupnom broju prometnih nesreća, ali stručnjaci sumnjaju da su za nesreće kod starijih zaslužne upravo njihove godine. Budući da se udio u starijih ubrzano povećava u društvu, stručnjaci smatraju to ugrozom za sigurnost na cestama. U 2016. godini, udio strijih od 65 u prometu je iznosio 8 posto, a krajem 2018. se popeo na 9.4 posto. U isto vrijeme raste i broj prometnih nesreća u kojima su oni krivi – od 17.7 posto do 22.3 posto.

“Ne smijemo ugroziti pravo na kretanje starijih ljudi”

Nove sigurnosne mjere, tvrdi korejska policija, trebale bi biti nakon detaljnih analiza biti gotove do kraja godine.

“Starijim vozačima moramo garantirati njihovo pravo na kretanje. Sadašnji model vozačkih dozvola ćemo prilagoditi budućnosti, kada društvo krene osjećati posljedice starenja”, rekao je medijima službenik iz policije.

Građani oštro osuđuju preglede za vozače starije od 67: “Starost uvodimo kao krimen”

Većina starijih Koreanaca s time nema problema, osim onih koji za volanom zarađuju za život. Smatraju kako će im ovaj potez financijski ugroziti i ističu kako se jako teško zaposliti u odmakloj dobi.

Vlada pak one starije vozače koji i sami prepoznaju da više ne mogu odgovarati modernim izazovima prometa da sami predaju vozačke, a zauzvrat bi mogli dobiti specijaliziran model javnoga prijevoza koji će biti subvencioniran onima koji dobrovoljno predaju vozačke.

Copy link
Powered by Social Snap