‘Kletskasse’ protiv usamljenosti: U jednoj državi postoje kase na kojima stariji mogu pričati s blagajnicima
Kako bi riješili problem usamljenosti i rasteretili brze blagajne, u jednom nizozmeskom trgovačkom lancu odlučili su uvesti ‘Kletskasse’, odnosno blagajne na kojima umirovljenici mogu porazgovarati s blagajnicima, a da se pritom ne moraju žuriti s pakiranjem stvari u vrećice. Osim toga, uvedeni su i kutci za razgovor, koji nalikuju kafićima usred trgovina.
Starije osobe se u svojoj svakodnevici susreću s brojnim problemima. Nekima od njih je i odlazak u trgovinu težak. Ubrzani način života ostavlja traga na generacijama koje su naučile živjeti polako, pa se bezazlene situacije često pretvaraju u pravu dramu.
Stoga je nizozemski trgovački lanac Jumbo osmislio rješenje, kojim bi kupovina u dućanu bila barem malo ugodnija starijim osobama. Riječ je o Kletskasse, u prijevodu “blagajnama za razgovor”, na kojima se starije osobe ne trebaju žuriti spakirati sve proizvode u vrećicu, a mogu još i porazgovarati s blagajnicom, piše My Modern Met.
Ove “spore” blagajne po prvi puta su uvedene 2019. u gradiću Vlijmenu u sklopu šire inicijative nizozemske vlade pod nazivom One Against Loneliness (sam protiv usamljenosti). Naime, prema tamošnjoj statistici, više od 1,3 milijuna ljudi je starije od 75 godina, a trećina njih je rekla da se barem ponekad osjeća usamljeno.
Reakcija umirovljenika, ali i građana općenito, bila je takva da Jumbo planira otvoriti još 200 takvih blagajni diljem zemlje. Ali, to nije sve. U tom trgovačkom lancu postoji i “kutak za čavrljanje”, gdje se građani mogu okupiti i popričati uz šalicu kave ili čaja.
– Mnogi ljudi, posebno stariji, mogu se osjećati usamljeno. Kao obiteljska tvrtka i lanac supermarketa imamo središnju ulogu u društvu. Naše su trgovine mjesto susreta i to znači da možemo učiniti nešto u borbi protiv usamljenosti. Kletskassa je samo jedna od stvari koje možemo učiniti. Ponosni smo što naše osoblje želi raditi na takvim blagajnama. Oni stvarno žele pomoći ljudima i uspostaviti kontakt s njima. To je mala gesta, ali je vrijedna, posebno u svijetu koji postaje sve digitalniji i brži” rekla je komercijalna direktorica Jumba, Colette Cloosterman-Van Eerd.