Još jedna hrvatska banka izdala upozorenje: ‘Ne reagirajte na ove SMS poruke’
Nakon Privredne banke Zagreb, Zagrebačka banka je također uputila upozorenje svojim korisnicima. Građani tako dobivaju SMS poruku u ime Zabe da je kartica blokirana ili da su deaktivirani tokeni na m-zabi, a traži se da svoje podatke provjere i upišu na poveznici. Banka je izdala upozorenje da se ne otvara poveznica u poruci, ali i da ovu poruku nije poslala Zagrebačka banka.
Kao što smo pisali u ovom tekstu, nedavno je PBZ upozorio svoje korisnike na lažne poruke, a sada je isto napravila i Zaba. Problem je u linku u poruci na kojem se traže osobni podaci, a koji onda mogu poslužiti za prevare.
Pazite se prevara
Kako navodi Zagrebačka banka na svojoj stranici, možete dobiti SMS u kojem piše da vam je kartica blokirana ili da su deaktivirani tokeni na m-zabi, a kako biste riješili ovaj problem navodi vas se na provjeru otvaranjem poveznice u poruci. Iz Zabe su naveli i što treba napraviti ako dobijete ovakvu poruku.
– Ne reagirajte na takve poruke, ne otvarajte poveznice i ne unosite osobne podatke, uključujući one koje generira token, jer ćete pretrpjeti financijski gubitak, navodi se na stranici banke.
Dodatna upozorenja iz banke
Osim toga, napisali su i kako vas banka nikada neće tražiti ključne podatke putem nijednog kanala komunikacije. Tako vas neće tražiti:
- puni broj kreditne/debitne kartice i PIN-ovi
- vjerodajnice i broj tokena te sami kodovi koje token generira (OTP, MAC)
- aktivacijski ključevi za pristup on-line bankarstvu (m-zabi i e-zabi).
Jednako tako, banka neće slati ni Viber, WhatsApp, e-mail ili SMS poruke i linkove na kojima trebate unijeti navedene podatke u svrhu povrata poreza, primitka uplata ili ažuriranja m-zabe. Oprez je potreban i kod raznih prevara kada se netko predstavlja kao službenik banke i traži od vas podatke ili prebacivanje novca.