Još jedna banka upozorila na prevaru: Pazite na ovakve poruke i mailove
Nakon što su iz Raiffeisen banke upozorili na prevaru koja se širi u njihovo ime putem maila, ista se stvar događa i sa Zagrebačkom bankom. Na svojim stranicama su tako objavili obavijest upozorenja na lažne SMS i e-mail poruke kojima je cilj prevara. U poruci se nalazi poveznica na lažnu stranicu banke gdje se traži od građana da unesu podatke o kartici, a samim time ih se može prevariti. Iz ZABA-e mole da ne postupate po ovim uputama.
Još jedna banka upozorava na prevaru. Radi se o lažnim SMS porukama ili mailovima koji se šalju građanima, a pri čemu ih se traži da otvore poveznicu i upišu svoje podatke. Upravo ovako ostaju bez novca, a potrebno je samo ne slijediti upute iz poruke. Iz banke su upozorili i kako se može prepoznati ova prevara.
‘Ne postupajte po uputama iz poruka’
Poruke koje su zapravo prevara, a koje se šalju u ime banke i nisu toliko rijetke. Trenutačno su tako aktualna dva ovakva slučaja. Prije nekoliko dana su iz RBA upozorili građane da ne otvaraju poveznice u porukama i ne ostavljaju svoje podatke, o čemu smo pisali i ovdje, a sada su isto napravili i iz Zagrebačke banke.
– Upozoravamo na lažne SMS i e-mail poruke s ciljem financijskih prevara. Prevaranti se lažno predstavljaju kao Zagrebačka banka i navode primatelje da otvore poveznicu prema lažnoj web stranici Banke te ažuriraju podatke o tokenu unosom osobnih i/ili kartičnih podataka, uključujući i one koje generira token. Molimo da ne postupate po uputama, piše na stranicama ZABA-e.
Banka vas nikada neće tražiti određene stvari
Dodaju i kako banka nikada neće tražiti da na njezinoj stranici učitate ili skenirate QR kod za obnovu ili preseljenje m-zabe ili m-tokena na novi uređaj. Jednako tako vas neće tražiti ni da m-zabom/m-tokenom skenirate QR kodove kojima ćete navodno potvrditi svoj identitet, transakciju i slično.
Osim toga, banka nikad neće od klijenta tražiti puni broj kartice, PIN, broj tokena, kodove koje token generira ili aktivacijske ključeve za online bankarstvo. Upravo zato je, upozoravaju, važno biti oprezan i ne dijeliti nikakve informacije. Banka poziva klijente da se u slučaju sumnje na vjerodostojnost poruka, mailova ili poziva obrate na broj telefona 01/3773 333 ili putem e-maila na [email protected].