Iz policije poslali apel: Svoje istekle osobne iskaznice zamijenite novima dok još nije prekasno
Ministarstvo unutarnjih poslova je na svojim stranicama objavilo kako je od proglašenja pandemija čak 221.387 isteklih osobnih iskaznica pri čemu su pozvali građane da podnesu zahtjev za novim ispravama kako ne bi bilo prekasno. Naime, istekle osobne iskaznice vrijede dok god traje pandemija, ali kada se proglasi njezin kraj može doći do navale u policijskim postajama.
Iz policije su poslali apel za građane kako bi izbjegli nepotrebne gužve u budućnosti. Kao što smo nedavno pisali ovdje, u Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji se raspravljalo o kraju pandemije koji, za sada, nije proglašen. Ipak, jednom kada se proglasi će prestati vrijediti sve istekle osobne iskaznice pa je policija upozorila građane.
Istekli dokumenti i dalje vrijede
Hrvatski sabor je 7. travnja 2020. godine po hitnom postupku donio dopune Zakona kako građani, za vrijeme trajanja epidemije bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2, ne bi morali podnositi zahtjev za izdavanje novih isprava.
Izmjenama navedenih Zakona, osobne iskaznice, putovnice, vozačke dozvole i oružni listovi čiji je rok važenja isticao za vrijeme trajanja epidemije i dalje su se smatrale valjanima u pravnom prometu unutar Republike Hrvatske, odnosno važenje im je produženo na najdulje 30 dana od dana proglašenja prestanka epidemije.
Dakle, kada se proglasi kraj epidemije bi svi s isteklim osobnim iskaznicama i drugim dokumentima mogli biti u problemima. Točnije, radi se o 221.387 osoba kojima je u posljednje tri godine istekla osobna iskaznica. Isteklo je i 411.905 putovnica i 78.524 vozačkih dozvola.
Postoji i posebna usluga eRedomat
Svakako valja istaknuti kako putovnica i vozačka dozvola nisu obvezne isprave i građani ih ne moraju ishoditi nakon isteka važenja ako ne namjeravaju putovati u zemlje za koje je potrebna putovnica, odnosno ako ne namjeravaju upravljati vozilom.
Kako bi se lakše izvadili novi dokumenti, postoji i usluga eRedomat, kojom se može putem mobilne aplikacije rezervirati termin za podnošenje zahtjeva, kako bi se izbjeglo čekanje u redu. Zahtjeve za izdavanje osobne iskaznice eOI morate podnositi u nadležnoj policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji koja ima upravne poslove, mjesno nadležnoj prema Vašem prebivalištu.
Elektroničke osobne iskaznice, odnosno eOI se mogu aktivirati i olakšati postupak jer se onda zahtjevi za izdavanje putovnice i vozačke dozvole mogu podnijeti elektroničkim putem. Dok zahtjeve za izdavanje osobne iskaznice eOI morate podnijeti u nadležnoj policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji koja ima upravne poslove, mjesno nadležnoj prema Vašem prebivalištu.
Ipak, važno je i napomenuti kako osobne iskaznice za osobe starije od 70 godina imaju rok valjanosti od 40 godina, o čemu smo pisali u ovom tekstu.