Isti prašak za pranje rublja kod nas skuplji za 60 posto: ‘Jedno je njemački kupac, a drugo hrvatski’

Ivana Moslavac
4. ožujka 2025.
Novosti
A- A+

Isti prašak za pranje rublja Ariel u Kauflandu u Njemačkoj je puno jeftiniji od onoga u Hrvatskoj, upozorili su iz inicijative Halo, inspektore. U Njemačkoj se prašak prodaje po cijeni od 18,49 eura za 80 pranja, dok kod nas u istoj trgovini Ariel za 70 pranja košta 30,79 eura. Smatraju da smo na jedinstvenom tržištu Europske unije i imamo zajedničku valutu pa bi prema tome cijene trebale biti formirane približno isto, ali očigledno nisu.

Deterdžent za pranje

Deterdžent za pranje rublja | Foto: Pexels

Inicijativa Halo, inspektore još je jednom upozorila na apsurd visokih cijena u Hrvatskoj. U drugim članicama Europske unije sve je mnogo jeftinije. Ovaj puta je riječ bila o prašku za pranje rublja u Freisingu kod Münchena. Naime, u tamošnjem Kauflandu Ariel deterdžent za pranje rublja prodaje se po cijeni od 18,49 eura za 80 pranja. U isto vrijeme u Hrvatskoj u Zagrebu se u tom lancu Ariel za 70 pranja u XXXL pakiranju prodaje po 30,79 eura. Dakle, u Hrvatskoj je taj deterdžent skuplji za više od 60 posto.

‘Jedno je njemački potrošač, a drugo hrvatski’

Objasnili su kako ispada da je cijena jednog pranja u Njemačkoj samo 0,23 eura, a u Hrvatskoj 0,44 eura s time da je tamo Ariel u pakiranju za 80 pranja, a u Hrvatskoj za 70. Kada bi po toj ‘njemačkoj’ cijeni dobili Ariel za 70 pranja, u Hrvatskoj bi to bilo 0,26 eura po pranju, kako su istaknuli, što je i dalje prihvatljivo.

– Ali, ne! Jedno je njemačko tržište i njemački potrošač kojeg se nitko ne usuđuje pogledati krivo, a kamoli ga praviti budalom, a drugo je hrvatski potrošač koji misli da ga Kaufland jako voli i cijeni. Kao i drugi inozemni trgovački lanci koji posluju u Hrvatskoj i drugim zemljama EU, ali imaju različite, uglavnom više cijene za hrvatske potrošače, naveli su.

‘Kaufland mora modificirati poslovanje’

Špagete u Konzumu
Apsurd ograničenih cijena: Kajzerica teža i jeftinija nego što je Vlada odredila

Inicijativa Halo, inspektore smatra da ako smo na jedinstvenom tržištu EU i imamo zajedničku valutu, trebalo bi biti logično da se cijena formira barem približno isto. Posebno bi to trebalo biti tako jer je Hrvatska i kupovno slabija od Nijemaca, kako su istaknuli. No u Kauflandu izgleda ne dijele to mišljenje. Upozorili su kako postoji apsurd ograničenih cijena 70 proizvoda što Vladi ostavlja prostora za daljnje podizanje cijena. Više o tome pročitajte ovdje.

Pojasnili su kako je Kaufland 2023. godine u svojih 48 trgovina u više od 30 gradova imao prihod od 738,3 milijuna eura. To je rast od 14 posto i dobit od 12,2 milijuna eura te rast od 37,5 posto. K tome, Kaufland je, uz Lidl, kako su objasnili, dio velike njemačke grupacije Schwarz koja ukupno ima 575 tisuća zaposlenika. Posluje u 32 zemlje, a u 2023. godini je prihod od prodaje dosegao 167,2 milijarde eura. To je rast u odnosu na 2022. godinu od 8,5 posto.

– Istovremeno, Lidl je imao prihod od 125,5 milijardi eura, što je rast 9,4 posto. Kaufland je imao prihod 34,2 milijarde eura, a rast od 7,8 posto. Dakle, imaju vrlo moćnu financijsku ‘zaleđinu’ i prostora za korekcije cijena. Kao i korekcije odnosa prema hrvatskim potrošačima. Kako bilo, dolazi vrijeme u kojem i Kaufland mora modificirati svoje poslovanje i odnos prema hrvatskim potrošačima, vjerujte znamo što pričamo, zaključili su.


Učlanite se u mirovina.hr Viber grupu i budite u toku sa svim najbitnijim vijestima za umirovljenike. Pridružiti se možete klikom na link.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap