Iako je najpopularnija bila dizelska verzija Golfa ‘trice’, VW je za entuzijaste nudio i sportski VR6 motor
VW Golf oduvijek je bio popularan na našim prostorima, a u slavi je posebno uživao i Golf 3 koji je za to vrijeme donio dosta inovacija u odnosu na prethodni model. Isticao se po tome što je VW u njega ugrađivao i šesterocilindrični VR6 motor koji je bio idealan izbor za one koji su htjeli sportski automobil za svakodnevnu vožnju.
Volkswagen Golf druge generacije bio je izrazito popularan među domaćim vozačima, a sličnu, ako ne i veću popularnost, dosegnuo je i Golf 3 prvotno lansiran 1991. godine predstavljajući značajan korak naprijed za popularnu kompaktnu seriju ovog njemačkog proizvođača. Kao i svi Golfovi prije njega, a i poslije, Golf 3 brzo je postao sinonim za kvalitetu i funkcionalnost, stvarajući tako svojevrsnu kulturu i privlačeći širok spektar vozača.
VR6 kao perjanica motorizacije Golfa
Golf 3 dolazio je u raznim inačicama. Moglo ga se kupiti u obliku karavana, običnog hatchbacka s troja ili petera vrata, a posebno je bio zanimljiv i kabriolet koji se počeo proizvoditi nešto kasnije. Jedna od najčešćih motorizacija Golfu 3 bila je 1.9 TDI dizelski motor. Ovaj motor bio je poznat po svojoj iznimnoj ekonomičnosti i snažnom okretnom momentu, čineći Golf 3 izvrsnim izborom za vozače koji su tražili kombinaciju performansi i niskih troškova goriva. Također, benzinski motori, poput 1.8 i 2.0 litarskih varijanti, pružali su solidnu snagu i dinamiku vožnje, što je dodatno povećalo privlačnost ovog modela.
No, ono što se često ističe kao dragulj u kruni Golfa ‘trice’ upravo je šestocilindrični VR6 motor koji je brzo stekao reputaciju zbog svoje snage i zvuka, svrstavajući se ‘rame uz rame’ s ostalim sportskim motorima u svom vremenu Iako to danas ne zvuči ništa impresivno, taj je motor sa svojih 2,8 litara obujma razvijao 174 konjske snage, zbog čega je Golf bio racionalan izbor za one koji su htjeli sportski i zabavni automobil za svakodnevnu upotrebu.
Konzervativni dizajn, ali to su ljudi – htjeli
Dizajn Golfa 3 bio je još jedan ključni faktor koji je doprinio njegovom uspjehu. Sa svojim zaobljenim oblicima, karakterističnom prednjom rešetkom i elegantnim profilom, a postavio je nove standarde u klasi srednjih automobila. Njegova jednostavna, ali sofisticirana estetika i pažljivo zamišljeni detalji osigurali su da se ističe među konkurentskim modelima, usprkos tome što bi neki rekli da je dizajn bio pomalo ‘konzervativan’. Činjenica je da se na tom Golfu moglo dosta toga dodati od opreme i izvan početnih okvira koje je postavio proizvođač.
Mnogi Hrvati su ovaj auto doživljavali kao statusni simbol i dokaz prosperiteta. Bio je omiljen izbor za obične obitelji srednje klase, poslovne ljude, ali i ljubitelje automobila zbog svoje pouzdanosti, praktičnosti i atraktivnog dizajna. Golf 3 je također igrao ključnu ulogu u popularizaciji rabljenih automobila, jer je pružao pristup visokoj kvaliteti i performansama po pristupačnoj cijeni, a i tako je, na koncu, procvjetao onaj popularni ‘uvoz iz Njemačke’.
Sve u svemu, može se zaključiti da Golf 3 ostaje nezaboravan automobil koji je obilježio svoje vrijeme, ali i koji se danas može relativno lako vidjeti na cesti, osobito izvan gradova.