Grad “kažnjava” lijenost građana – karte u tramvaju od srpnja dostupne samo po cijeni od 15 kuna, vozači se protive odluci

Jelena Ratko
8. lipnja 2018.
Novosti
A- A+

Od 1. srpnja Grad Zagreb uvodi novu kartu od 7 kuna za 60 minuta, a u vozilu će se moći kupiti samo ona od 15 kuna, za još uvijek neodređeno trajanje vožnje. Vozači očekuju ljutite putnike i protive se odluci, no iz Grada kažu kako je novi sustav isplativiji za ZET, jer vozači sada imaju preveliku proviziju na karte koje prodaju u vozilima.

Foto: srednja.hr

Ružičasta kartica po cijeni od 4 kune i plava, po cijeni od 10, ostaju iste, no ubuduće će ih biti moguće kupiti samo na kioscima, dok će u vozilima javnoga prijevoza biti dostupne samo kartice po cijeni od 15 kuna. Na kioske se uvodi i treća kategorija kartica, po cijeni od 7 kuna.

Za 4 kune, putnici se mogu voziti 30 minuta, a za 10 kuna, 90 minuta. Nakon što su u travnju najavili uvođenje tramvajske i autobusne karte koja će trajati 60 minuta, iz ZET-a sada javljaju kako ih definitivno uvode od 1. srpnja, a cijena iste iznosit će 7 kuna.

Još jedna promjena koja se uvodi tiče se lokacija na kojima će karte biti dostupne za prodaju. Dok će kartice po cijeni od 4, 7 i 10 kuna biti dostupne na kioscima, u vozilima će svi putnici kartu morati platiti 15 kuna.

Iz ZET-a kažu kako im je to jedina isplativa opcija, jer u slučaju kupovine karte u autobusu ili tramvaju, vozač ima pravo na naknadu u iznosu od 20 posto. Primjerice, ako putnik kupi kartu za 10 kuna, 2 kune od toga dobit će vozač koji mu je prodao kartu, a za gradski proračun ostaje samo 8 kuna. Za razliku od toga, provizija u slučaju kupovine karte na kiosku iznosi samo 4 posto, pa Grad zaradi više.

Pročelnica Gradskog ureda za gospodarstvo Mirka Jozić, za Jutarnji list je izjavila kako su “nakon cjelokupne analize, došli do zaključka da se ne isplati prodaja karata u vozilima.”

“Ako su građani prelijeni da odu do kioska i kupe papirnatu kartu ili da napune vrijednosnu karticu koja je zapravo najjeftinija opcija, onda će svoju vožnju, koliko god trajala, platiti 15 kuna u vozilima ZET-a”, objasnila je Jozić.

U posljednjih sedam godina, broj prodanih karata kod vozača povećao se 20 puta, te iz Grada dodaju kako se nadaju da će novi sustav prodaje karata omogućiti, osim veće zarade za ZET, i bolju protočnost prometa.

Međutim, Sindikat ZET-a ne dijeli takvo razmišljanje. Odluku Grada smatraju promašenom te upozoravaju na nezadovoljstvo putnika njome u budućnosti, što će se odraziti na vozače koji će biti više izloženi verbalnim i fizičkim napadima.

Umjesto da ZET poveća svoje prihode, ovom odlukom učinit će suprotno, smatraju iz Sindikata.

“Putnik se od točke A do točke B vozi 4 stanice ili 10 minuta, a u vozilima može kupiti samo kartu od 15 kuna. Naš sindikat je a priori protiv ovakve promašene i skandalozne odluke, koja u biti predstavlja harač prema putnicima i vozačima”, istaknuli su za Jutarnji list iz jednog od sindikata ZET-a.

Sindikat vozača i prometnih radnika ZET-a poslao je dopis gradonačelniku Milanu Bandiću u kojem traže hitan sastanak i povlačenje odluke o prodaji karata. “Građani će sigurno vršiti pritisak”, rekao je njihov predstavnik Anto Jelić te je dodao kako na većini tramvajskih i autobusnih stanica ne postoje kiosci na kojima bi putnici mogli kupiti svoju kartu prije vožnje.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap