Golf 2 ‘izlazio je’ iz Tvornice Automobila Sarajevo, a danas podsjeća na neka druga vremena
Volkswagen Golf 2 bio je pravi simbol ekonomske tranzicije i društvene promjene u Jugoslaviji. Proizvodio se od 1983. godine u Tvornici Automobila Sarajevo koja je tada zapošljavala mnoge radnike u regiji. Iako je tu lijepu priču prekinuo rat, Golf ‘dvica’ i dalje mami poglede na cestama i oduševljava gdje god se pojavi.
Jugoslavija je imala svoje ikone u svim sferama života, a jedna od najupečatljivijih ikona u automobilskoj industriji svakako je bio Volkswagen Golf 2. Ovaj automobil ne samo da je obilježio vrijeme svoje proizvodnje, već je ostavio dubok trag i na prostoru bivše Jugoslavije, posebno u Sarajevu gdje se proizvodio. Neki ga, štoviše, i dan danas ‘štuju’ i vjerno voze.
Simbol ekonomske tranzicije i društvene promjene
VW Golf 2, druga generacija popularnog modela Golfa, prvi put se pojavio na tržištu 1983. godine. Njegova pojava označila je novu eru u automobilskoj industriji, postavljajući standarde za kvalitetu, dizajn i performanse. Ovaj kompaktni automobil bio je omiljen među vozačima diljem svijeta, pa tako i u Jugoslaviji.
U vrijeme kada se Golf 2 pojavio, Jugoslavija je bila suočena sa sve izraženijom ekonomskom tranzicijom. Golf 2 postao je simbolom te tranzicije, postavljajući nove standarde za udobnost i performanse u vozilima dostupnim širokim masama. Pored toga, njegov uglađen dizajn i inovativne karakteristike činile su ga statusnim simbolom u društvu koje je težilo modernizaciji.
Ono što čini VW Golf 2 posebnim za ovu regiju jest činjenica da se ovaj automobil proizvodio u Sarajevu, tadašnjem središtu automobilske industrije Jugoslavije. Sarajevska tvornica automobila ‘Tvornica Automobila Sarajevo’ (TAS) postala je sinonim za kvalitetnu proizvodnju i zapošljavanje za mnoge radnike u regiji.
Lokalna proizvodnja globalnog diva
Lokalna proizvodnja Golfa 2 nije samo doprinijela ekonomskom razvoju, već je također omogućila da se ovaj popularni model nađe u rukama mnogih građana Jugoslavije po pristupačnim cijenama. Sarajevska tvornica postala je ponosna proizvodnja za ovaj model, a sam Golf 2 brzo je postao svakodnevni prizor na ulicama gradova diljem zemlje.
TAS je, inače, nastao 1969. godine, a uz Golfa 2 tamo se proizvodila i legendarna Buba, Jetta i Golf Caddy. ‘Dvica’ se proizvodila do 1992. godine, odnosno do kulminacije rata u Bosni i Hercegovini. Tada je tvornica opljačkana, a zatim potpuno uništena. Zanimljivo je za istaknuti da je bila planirana i proizvodnja Golfa 3 u TAS-u, ali do toga zbog rata nikada nije došlo.
Iako je prošlo više od četiri desetljeća otkako je prvi put predstavljen, naslijeđe VW Golfa 2 traje i danas. Njegov karakterističan dizajn, pouzdanost i inovativne karakteristike i dalje ga čine popularnim izborom među ljubiteljima oldtimera i kolekcionarima. Istovremeno, podsjeća na vrijeme kada je automobilska industrija Jugoslavije bila u usponu, a Sarajevo epicentar te industrije.