Facebook preuzela starija populacija, mlađi ljudi se okreću drugim platformama
Službeno je – Facebook je društvena mreža za starije. Tinejžeri i mladi ljudi napuštaju servis Marka Zuckerberga dok njegova popularnost raste među populacijom starijom od 55 godina, dokazuje novo istraživanje.
Prognozira se da će 700.000 tinejdžera i mladih u Ujedinjenom Kraljevstvu napustiti Facebook u 2018. godini, prenosi Guardian. Facebook će ove godine aktivno koristiti 2.2 milijuna mladih od 12 do 17 godina starosti i 4,5 milijuna onih od 18 do 24 godine, što je 700 tisuća manje nego u 2017. godini.
Prema podacima agencije eMarketer za istraživanje i digitalni marketing, mlađi korisnici okreću se drugim online komunikacijskim servisima, kao što je Snapchat, aplikacija za privremeno dijeljenje fotografija i video saržaja. Fotografiju poslanu putem Snapchata korisnik/ica kojemu je poslana može vidjeti samo na nekoliko sekundi, a ukoliko ju on/a spremi na svoj uređaj, osoba koja ju je poslala bude o tome obaviještena.
Podaci koji se odnose na stariju populaciju ukazuju na činjenicu da će stariji od 55 ove godine postati druga najveća demografska skupina na Facebooku. Pitali smo naše umirovljenike zašto koriste Facebook i kako provode svoje vrijeme na ovoj društvenoj mreži.
“Radi zabave i informacija.” (Domina Marinic Face, umirovljenica)
Instagram zadržava nezainteresirane za Facebook
U izvješću također stoji kako je Facebook do sada uspješno zadržavao mlađe korisnike preusmjeravajući ih na druge servise, poput Instagrama, kojega je Zuckerberg 2012. godine otkupio za milijardu dolara.
“Facebook ima problem s tinejdžerima”, izjavio je Bill Fisher, analitičar u agenciji eMarketer. “Posljednje prognoze ukazuju na to da se ne radi samo o teoriji”, dodaje. Do sada se Facebook mogao osloniti na Instagram kao alternativnu platformu koja sprječava značajan pad broja redovnih korisnika. Međutim, radi pojave Snapchata i njegove popularnosti među mlađim generacijama, kaže Fisher, “postoje rani znakovi da mlađi korisnici ove društvene mreže bivaju u sve većoj mjeri zapanjeni Snapchatom”.
Fisher tvrdi kako je u posljednje tri godine Snapchat udvostručio stopu preuzimanja korisnika od drugih društvenih mreža i aplikacija u UK-u, pa ona sada iznosi 43 posto. Pratim na Facebooku sve što se tiče nas penzića, puno lijepih recepata, volim komentirati, zanima me mnogo pa istražujem.” (Vasilka Pranjić, umirovljenica)
Početkom veljače ove godine Facebook je proslavio 14 godina svoga postojanja, što ga čini jednom od najstarijih društvenih mreža. Zato ima već razvijenu bazu stalnih korisnika, od kojih je mnogo njih starije životne dobi.
Najveći porast u broju korisnika predviđa se za stariju populaciju – očekuje se 500 tisuća pridošlica iz dobne skupine starije od 55 samo u ovoj godini. Tako će se na Facebook učlaniti novih 6.4 milijuna ljudi u dobi od 55 do 65 godina starosti, što će ih pozicionirati na drugo mjesto na listi najvećih dobnih skupina koje se koriste ovom društvenom mrežom. Ispred njih, ostat će mladi u dobi od 16 do 34 godine starosti.
“Na Facebooku pratim događanja u Lici i Slavoniji (najčešće folklorna). Promoviram (stavljam slike i video snimke) zbor “Prečko 50+” u kojem nastupam i udruge umirovljenika čiji sam član. Razmjenjujem fotografije sa svojim prijateljima, pratim recepte za kuhanje i spremanje zimnice. Lijep pozdrav svima, ugodne i sretne umirovljeničke dane vam svima želim, dragi prijatelji.” (Marija Šaban, umirovljenica)
Prema Richardu Broughtonu, analitičaru tvrtke Ampere, nekoliko je faktora koji igraju važnu ulogu u cijeloj priči. “Jedan od njih je da stariji ljudi kasne na internet tulum, ali teži se prilagodbi demografskim čimbenicima. S foto i video sadržajem koji Facebook nudi, on je platforma na kojoj (stariji) žele biti kako bi mogli pratiti društvene živote svoje djece i unuka”, pojašnjava.
Facebook još uvijek drži rekord u svijetu društvenih mreža
Facebook je u siječnju najavio velike izmjene koje se tiču uređivačke politike. Prioritetne postaju objave članova obitelji i prijatelja, dok će se korisnicima na Naslovnici ubuduće pojavljivati manje objava iz medija, kao i manje sadržaja koji razni brendovi dijele na svojim Facebook stranicama. Zuckerberg je dao obećanje da će ove godine osigurati svima da vrijeme provedeno na Facebooku bude kvalitetno provedeno vrijeme.
“Na Fejsu pratim grupe koje se bave ručnim radovima, zatim zatvorene grupe, njam-njam, gdje stavljamo recepte i slike, tko što kuha i sprema. ‘Čitanje novina’, sve što me zanima – istražujem. Koristim Skype za razgovor s obitelji, stavljam slike… Prvo na Naslovnoj pogledam poruke, lajkove i komentare prijatelja. Koristim ponekad i igrice. Na Fejsu sam većinom u večernjim satima i to ne predugo, 2-3 sata, ovisi o tome što ima zanimljivo.” (Kata Šmigovec Ex Adžija, umirovljenica)
U siječnju, Facebook je potvrdio profit od 4.3 milijarde dolara u posljednjoj četvrtini prošle godine, što čini 61% ukupnog godišnjeg profita. Zuckerberg je priznao kako je 2017. bila teška godina za tvrtku, koja se suočila s problemima radi svoje uloge u širenju lažnih vijesti, kao i zbog toga što je Facebook bio platforma putem koje se Rusija umiješala u američke izbore.
Ipak, Facebook je još uvijek najpoznatija društvena mreža u UK-u s 32.6 milijuna korisnika godišnje. Sudeći po posljednjim izračunima, Instagram će ove godine svoju bazu korisnika povećati s 15.7 milijuna na 18.4 milijuna, Snapchat će s 14.8 milijuna “narasti” na 16.2 milijuna, dok će korisnika Twittera biti 12.6 milijuna, za razliku od dosadašnjih 12.4.
“Pratim grupe koje se bave ručnim radovima, imam i svoju stranicu, dnevnu politiku i poneki trač, naravno pogledam i grupu Mirovina.hr. Za to mi služi Fb. Tek sam dva mjeseca u mirovini… Ali ne mirujem.” (Đurđa Pokupec, umirovljenica)
U UK-u, situacija je sljedeća što se Facebooka tiče (a moguće je statistiku okvirno primijeniti i na izračun na europskoj razini, budući da se radi o globalnom trendu):