Citroën DS bio je umjetničko djelo i vozilo u jednom, a mnogi su ga nazivali – ‘žaba’

Matej Markovinović
24. rujna 2023.
Novosti
A- A+

Citroën DS bio je prava pojava u drugoj polovici prošloga stoljeća. Radilo se o vozilu koje je predstavljalo tehnološke inovacije nakon Drugog svjetskog rata, a i koje je svojim maštovitim i šarmantnim dizajnom postao inspiracija mnogim budućim dizajnerima u automobilskoj industriji.

Foto: Unsplash

Citroën DS, često opisivan kao ‘kraljica cesta’ i poznatiji pod nadimkom ‘žaba’, ostaje nezaboravan primjer francuskog inženjeringa. Ovaj legendarni automobil, proizveden od 1955. do 1975. godine, ostavlja neizbrisiv trag u povijesti automobilske industrije, a nekada ga se, doduše nešto rjeđe, moglo viđati i na cestama bivše Jugoslavije.

Naime, Citroën DS nije bio samo jedan maštoviti proizvod francuskih inženjera i talijanskog dizajnera Flaminija Bertonija. On je u tada rastuću industriju donio inovacije koje se i danas mogu vidjeti na luksuznijim automobilima. Primjerice, jedna od najvećih inovacija upravo je bila hidropneumatska suspenzija. Riječ je o tehnologiji koja je omogućila vozačima da prilagode visinu vozila prema svojim potrebama i uvjetima na cesti, što je za to vrijeme bilo revolucionarno.

Opel Kadett E bio je pravi 'komad' njemačkog inženjeringa i mamio je poglede svojim aerodinamičnim dizajnom

Nadalje, Citroën DS imao je širok izbor motora, uključujući i verziju s 2,3-litrenim četverocilindričnim motorom koji je pružao 141 konjsku snagu. To je za to vrijeme bila značajna brojka, osobito za jedan obiteljski automobil poput ovoga. Taj je motor pružao ‘žabi’ da dosegne brzinu od 0 do 100 kilometara na sat za manje od 10 sekundi.

Upravo zbog svojih inovacija, Citroën DS brzo je postao omiljen među poznatim osobama, političarima i svim ljubiteljima automobila. Njegova prisutnost u mnogim filmovima i televizijskim serijama pomogla mu je da postane kulturna ikona, a neki čak i dan danas tvrde da se radi o vozilu koje je automobil i umjetničko djelo – u jednom.

Iako je proizvodnja Citroëna DS završila prije više od četiri desetljeća, njegov utjecaj na automobilsku industriju ostaje neprocjenjiv. Mnogi ljubitelji automobila i kolekcionari i dalje čuvaju ove elegantne ljepotane, a cijene za dobro očuvane primjerke rastu iz godine u godinu.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap